Witcher 3 – GeForce GTX 1070 Ti vs. GTX 970

Witcher 3 – GeForce GTX 1070 Ti vs. GTX 970

Ubeđeni smo da Witcher 3 zahteva jaku i brzu grafičku kartu. Mnogo više nego što to izgleda na prvi pogled, ukoliko želite da uživate u maksimalno lepom grafičkom okruženju, visokim rezolucijama prikaza i glatkoj animaciji.

    Sadržaj

       
      Feljton naših tekstova koji se odnose na poređenje iskustva i performansi prilikom igranja novih igara u kontekstu generacijske razlike GeForce graifčkih karti baziranih na Pascal i Maxwell GPU arhitekturi se nastavlja. Ovog puta merenje smo obavili u veoma popularnoj RPG SP igri – Witcher 3. CIlj nam je da kao i do sada sagledamo razlike koje donosi nova tehnologija pre svega u pogledu dodatnih funkcija koje se tiču boljeg grafičkog okruženja i njihovog uticaja na performanse.
       
      Witcher3B_W.jpg
       
      Grafički modul ove igre je jedan od najboljih u ovom žanru i kada to kažemo mislimo pre svega na PC verziju igre. Witcher 3 je deo Nvidia Game Works programa što znači da koristi specijalne funkcije u cilju podizanja kvaliteta grafike i grafičkih detalja, poput napredne tehnike senčenja i sl. Obzirom da je u pomenutom programu, Witcher 3 nudi neke od naprednih opcija karakteristične za naslove koji se vode pod ovim specijalnim Nvidia gejming programom.
       
      Igra prilično često koristi opciju HBAO+ Ambient Occlusion napredne tehnike prikaza osvetljenja i senki čime se ističu detalji na prikazanim objektima. Na spisku specijalnih funkcija se nalazi Nvidia HairWorks – tehnika prikaza vlasi kose kao odgovor na AMD TressFX tehnologiju. U pitanju je realistična tehnika prikaza vlasi kose i dlaka krzna koje se pojedinačno obrađuju i čiji prikaz treba da bude što približniji stvarnom fizičkom modelu kretanja dlake. Kada je aktivirate pokrećete računski vrlo zahtevnu tehniku koja obrađuje između 10K-50K pojedinačnih vlasi istovremeno. Glavni junak, u zavisnosti od perspektive prikaza, poseduje od 30-115 hiljada vlasi kose pa možete i zamisliti svu kompleksnost realističnog prikaza kose u akciji.
       
      graphicsmenu.jpg
       
      Pored pomenutih GameWorks funkcija, Witcher 3 koristi i APEX modul iz Nvidia PhysX paketa kako bi verodostojno simulirao uništenje objekata i okruženja u kojima se odvijaju scene borbe. Za razliku od GameWorks funkcija čiji se proračuni obavljaju na grafičkom procesoru, PhysX kalkulacije koriste isključivo CPU. Zbog toga smo preduzeli niz različitih testova prikaza grafičkog okruženja u 1080p i 1440p rezolucijama kao polju upotrebe koje najviše odgovara osobinama GeForce GTX 1070 Ti i GTX 970 gejming akceleratora u višoj klasi srednje jakih rešenja.
       
      Witcher 3 koristi vrlo atraktivan grafički modul sa velikim scenama na otvorenom prostoru i pejzažima koji izgledaju izuzetno lepo. Već i prvi pogled jasno govori da ova igra zahteva jaku grafičku kartu. I najmanja slabost će biti kažnjena padom frejmrejta i performansi koje će umnogome pokvariti gejming užitak ove sjajne igre. 
       
      To konkretno znači da ukoliko imate monitor u Full HD rezoluciji i želite da igrate na maksimalno podešenim grafičkim detaljima trebaće vam prilično jaka gejming grafika da bi postigli ciljanih 60 kadrova u sekundi u svrhu besprekorno glatkog odvijanja animacija u igri. Ovaj zahtev je još ispoljeniji ukoliko dalje podižete rezoluciju na 2560×1440 piksela kada postaje jasno da GeForce GTX 970 sa svoja 4GB VRAM memorije ne može da obezbedi željeni osećaj tečne akcije pri maksimalno zahtevnom nivou grafičkih detalja i uključenih efekata senčenja te ostalih GamesWorks funkcija. 
       
      gtx1070ti.jpg
       
      Sa druge strane, Witcher 3 obezbeđuje određenu vrstu kompromisa vlasnicima starijih grafičkih karti u vidu smanjenja rezolucije i grafičkih detalja te isključenih naprednih tehnika ulepšavanja grafike. U tim situacijama je itekako igriv u 1920×1080 rezoluciji ali cena za tako nešto je da nemogućnost uživanja u svoj lepoti REDengine3 grafičkog modula.   
       
      Prvi deo zaključka je sasvim jasan. Ukoliko želite da igrate i uživate u maksimalno fotorealističnim scenama Witcher 3 igre, moraćete da posegnete za grafičkim hardverom najnovije generacije. Ova konstatacija se posebno odnosi na vlasnike novijih monitora većih dijagonala i rezolucije prikaza (1440P, 4K). Uostalom pogledajte naša iskustva i rezultate koji smo dobili prilikom merenja performansi u uslovima aktivnosti različitih opcija podešavanja grafičkog okruženja… 
      Izborom opcije podešavanja kompleksnosti grafičkih detalja menja se čitav lanac međuzavisnih parametara koji utiču na osećaj bogatijeg i verodostojnijeg grafičkog okruženja. I dok većina grafičkih karti različite generacijske pripadnosti nema porblema na srednje zahtevnim podešavanjima, dotle Ultra setovanja aktiviraju neke od naprednih i računski veoma zahtevnih funkcija tako da se besprekorna igrivost može postići isključivo na najjačim GPU modelima.
       
      Moramo napomenuti da je igrivost Witcher 3 naslova generalno dobra i na slabijim grafičkim kartama ali to ne treba da vas zavara. Onog trenutka kada krenete u okršaj sa brojnijim neprijateljima, često se dešava da slabija grafika posustane i da upravo u tim trenucima “proguta knedlu”, izgubi dovoljan frejmrejt što se ispoljava u povremenim prekidima i zastajkivanjima animacije. 
       
      Takođe, mnogi će imati osećaj da nema neke očiglednije razlike i da praktično ništa ne primećuju. Razlika je definitivno u detaljima poput senki koje jasnije diferenciraju pojedinačne objekte poput “gustine” bokora trave, zatim prelamanje i interakciju vodenih površina, teksture drveta…sve one detalje na čiju definiciju utiče dubina svetla i igra senki. Zapravo, radi se o svim onim finim pojedinostima (nebo, magla, trava, materijali, itd.) koje utiču na atraktivnost kompletne scene i razliku koju možete primetiti samo direktnim poređenjem kadrova, a koje je u pojedinim situacijama brze akcije zaista teško primetiti.
       
      Test sistem:
       

      CPU
      AMD Ryzen 7 1700X

      MB
      Gigabyte X370 Aorus Gaming 5  

      VGA

      ASUS STRIX GTX 1070 Ti Gaming 8G   
      ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II 4G

      COOLING 
      Cooler Master Nepton 280L

      RAM
      HyperX 426C DDR4 2666

      HDD
      Segate ST3000 

      POWER
      Cooler Master V1200 Platinum

      OS
      Windows 10 Pro

       
       
       
      Ultra podešavanja: 
       
      max.jpg
       
       
      Medium podešavnaja:
       
      medium2.jpg
       
       
      Performanse
       
      [modul]test=601[/modul]
       
       
      Razlika u performansama grafičkih podešavanja prilikom poređenja GTX 1070 Ti i GTX 970 grafičkih karti varira u zavisnosti od rezolucije. Na medium podešavanjima GTX 1070 Ti beleži prednost od 78% u višoj 1440p rezoluciji dok se u nižoj 1080p penje do 86%. Očekivali smo obrnutu situaciju zbog manje količine video memorije, ali očigledno je da generalna podešavanja nisu toliko potencirala ovu razliku u količini prisutne VRAM memorije.
       
      Prelaskom na Ultra detalje, razlika se neznatno smanjila ali iznosi još uvek impresivnih 70-76% u 1080p i 1440p rezolucijama. Kolika je zahtevnost Witcher 3 grafičkog endžina pokazuje i podatak da čak ni GTX 1070 Ti ne obezbeđuje 60 fps frejmrejt u višoj 1440p rezoluciji na Ultra podešavanjima. 
      Jedna od najupečatljivijih funkcija GameWorks paketa je svakako HairWorks tehnika realisitčnog prikaza kose i pojedinačnih vlasi. Ova tehnika omogućuje verodostojniju simulaciju i primenu rendering tehnika sa ciljem postizanja iznenađujuće realnog efekta senčenja i dinamičkih pokreta na hiljade simuliranih vlasi kose i krzna. Dlake bukvalno reaguju na silu, pokret i koliziju sa drugim objektima kako na glavnom karakteru tako i svim drugim likovima i stvorenjiima koja se pojavljuju u igri.
       
      Geralt, glavna figura u Witcher 3 igri koristi HairWorks na svim frizurama u kojima se pojavljuje tokom čitave igre. Posebno težak bio je rad sa scenama gde se Geralt pojavljuje sa dugom kosom. Nove opcije simulacije realnog kretanja vlasi kose uključuju napredne kontrole krutosti i savijanja svake pojedinačne dlake kako bi postigli što efektniji stajling kao i kontrolu odsjaja kose.
       
      NvidiaHairWorks.jpg
       
      Ono što izdvaja Geralta od ostalih karaktera u igri je što njegova kosa može da menja stanje tj. kada glavni junak uđe u vodu kosa postaje mokra i čitava fizika kao i tehnika senčenja se menjaju kako bi dočarali što verniji osećaj mokrih vlasi. Čak je i odsjaj potpuno drugačiji od onog kada je kosa suva.
       
       
      Nvidia Hair Works, 4xAA, High ON/OFF
       
      Rezultati:
       
      [modul]test=602[/modul]
       
       
      Prednost jačeg i novijeg Pascal baziranog GeForce GTX 1070 Ti modela rapidno raste sa uključenim efektima simulacije kose i krzna. Kako se rezolucija diže tako i prednost raste. U 1080p i isključenom HairWorks opcijom iznosi 76%, da bi podizanjem rezolucije porasla na 110% i uključenom tehnikom renderinga pojedinačnih vlasi se penje do 128%. Svaki dalji komentar je suvišan.
       
        
      Kvalitet tekstura u Witcher 3 igri utiče u značajnoj meri na stepen angažovanosti lokalne video memorije na grafičkoj karti. Što su rezolucija i kvalitet tekstura zahtevniji utoliko je i stepen zauzeća VRAM memorije na grafičkoj karti primetno veći. Kvalitet detalja tekstura definisaće praktično izgled okruženja čitave igre.  
       
       
      Medium detaljnost tekstura
       
      textmedium.jpg
       
      Na starijoj generaciji Maxwell grafike prisutnost 4GB lokalne memorije predstavlja limitirajući faktor koji vas praktično ograničava na “High” detalje u 1920×1080 rezoluciji. Više rezolucije nisu primerene jer teksture tada postaju puno veće i prevazilaze kapacitet lokalne VRAM memorije i mogućnosti da se u nju smeste radi daljeg procesiranja. Tada se oseća znatno usporenje u igranju. 
       
       
      Ultra detaljnost tekstura
       
      textultra.jpg
       
      U tom pogledu GeForce GTX 1070 Ti sa svojih 8GB stoji mnogo bolje što u kombinaciji sa moćnijim Pascall GPU procesorom proizvodi ozbiljnu brzinsku razliku između starije i novije generacije GeForce gejming grafičkih karti. 
       
      Medium vs. Ultra teksture
       
      Performanse:
       
       
      [modul]test=603[/modul]
       
       
      Kako raste zahtevnost rezolucije prikaza tako se proporcionalno povećava distanca Pascal GTX 1070 Ti grafike u odnosu na svog Maxwell prethodnika. Ovde se dakle meri isključivo uticaj nivoa detaljnosti prikazanih tekstura i lako vidimo uticaj na skaliranje performansi sa prelaskom na veću 1440p rezoluciju zbog jačeg procesora ali i veće količine prisutne video memorije na novijem i boljem modelu GTX 1070 Ti grafičke karte.  
      Jedna od udarnih opcija Nvidia GameWorks paketa naprednih grafičkih efekata tiče se primene HBAO+ tehnike senčenja. U pitanju je najnovija generacija postprocesiranja ambijentalnog svetla i renderinga senki koje daju bolju definiciju i realniji izgled scene koju posmatrate.
       
      Verodostojne scene koje izgledaju poput stvarnosti su posledica dodatka senki i aktiviranja HBAO+ tehnike renderinga svetla. Sa druge strane SSAO tehnika je značajno jednostavnija i koristi manje tačan algoritam renderinga pratećih svetlosnih efekata. Usled toga je i manje zahtevan po pitanju dodatne snage GPU procesorianja. 
       
      Ambient_Occlusion.jpg
       
      Zbog svega navedenog stariji modeli grafičkih karti su nepripremljeni tačnije rečeno, nisu optimizovani za primenu HBAO+ tehnike senčenja što nedvosmisleno u prvi plan ističe GeForce GTX 1070 Ti grafiku i njene mogućnosti brzih proračuna. Uglavnom je bolje koristiti bilo kakvu napredniju tehniku senčenja nego kada je Ambient Occlusion opcija u potpunosti isključena. Što je izbor algoritma kompleksniji utoliko je i veći zahtev za sirovom snagom procesiranja.  
       
      Witcher3L_shadowmala.jpg
       
       
      Ambient Occlusion Off vs. SSAO vs. HBAO+
       
      Performanse
       
       
      [modul]test=604[/modul]
       
       
      Degradacija performansi sa uključenim naprednim efektima svetla i renderinga senki na starijoj generaciji Maxwell grafike je ozbiljna, Tolika da na višim rezolucijama usporenje poprima oblik ozbiljnih penala u performansama tj. broju frejmova koji ne može obezbediti komfornu glatkoću pokreta u igri. Sa druge strane GeForce GTX 1070 Ti dokazuje zašto je nazivaju čistokrvnim GameWorks hardverom, obezbeđujući 60 fps u svim režimima aktivnosti Ambient Occlusion efekata.Na kraju ostajemo potpuno ubeđeni u stav da Witcher 3 zahteva jaku i brzu grafičku kartu. Mnogo više nego što to izgleda na prvi pogled, ukoliko želite da uživate u maksimalno lepom grafičkom okruženju, visokim rezolucijama prikaza i glatkoj animaciji. Vizuelno, maksimalno podešen nivo grafičkih detalja je veoma sličan opciji “High”. Međutim, Ultra podešavanja idu korak dalje i koriste specijalne tehnike Nvidia GameWorks paketa gde se zapravo dešava ključna razlika u performansama starijih i novih Nvidia GeForce modela.
       
      Ako ste i pomislili da vaša stara, dobra Maxwell grafika još uvek ima dovoljno snage, aktiviranje funkcija HairWorks i HBAO+ senčenja će začas učiniti da vaša karta izgubi dosadašnju brzinu. U takvim nastojanjima pri maksimalno podešenim detaljima jedino rešenje je nabavka nekog jačeg gejming akceleratora iz novije Pascal generacije, poput ovde pominjanog GTX 1070 Ti modela. 
       
      Witcher3hrmala.jpg
       
      Posebno je važno istaći još jednu činjenicu, a to je da Witcher 3 nije toliko zavisan od snage centralnog procesora pa će i jedan dobar Intel Core i3 ili Ryzen 3/5 CPU potpuno zadovoljiti hardverske zahteve u tom delu specifikacija. To nam sa druge strane govori da je igra mahom bazirana i zavisi od snage prisutnog GPU rešenja. Ovaj zahtev proističe iz bazne integracije Nvidia GaneWorks tehnologije koja zahteva dosta GPU snage, iako je Witcher 3 DirectX 11 kompatibilna igra i nema podršku za savremeniji DX12 grafički interfejs. To joj sa druge strane ne smeta da izbije na čelnu poziciju top liste RPG single player igara sa najlepšim graifčkim okruženjem. Zbog svega toga vredi razmisliti i uložiti evro više u nabavku jače i savremenije grafičke karte! 

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi