Kada se prvi Gameboy pojavio, davne 1989. godine, teško da je bilo ko mogao da predvidi kako će se igranje na mobilnim uređajima promeniti u sledeće dve decenije. Iz te perspektive, zapanjujuće je kada vidite da danas imamo veoma moćne uređaje koji objedinjuju mobilni telefon i mobilnu igračku platformu u kućištu koje je daleko manje od Nintendovog prvenca.
U međuvremenu, na tržište mobilnih igračkih platformi je ušao i Sony, a 2009. godine su ova dva giganta igračke industrije držala 81% prihoda od mobilnog igranja, dok su Android i iOS držali preostalih 19%. U ovom trenutku je igranje na pametnim telefonima još uvek bilo u povoju, ali je pokazivalo dovoljno potencijala da stručnjaci prvi put počnu da se pitaju da li će ovaj vide zabave postati dominantan.
Od te 2009. godine, Android i iOS su počeli da grabe sve veći i veći tržišni deo. Angry Birds se pojavio i postao kulturni fenomen, a hardver pametnih telefona je postao dovoljno jak da podrži igre koje su grafički praktično dostigle nivo prenosnih konzola za igranje. Danas su, po podacima Flurry Analytics-a, Android i iOS prvi put pretekli Nintendo i Sony i sada drže čak 58% mobilnog gaming tržišta.