Posle lansiranja prvih ekskluzivnih iPad novina “The Daily”, na koje se korisnici mogu pretplatiti, Apple je objavio da pokreće model pretplate i za ostale App Store sadržaje: časopise, video, muziku…
Sam model pretplate je zgodna stvar, ali način na koji Apple očekuje da ga svi koriste je ono što je izazvalo buru negativnih reakcija od izdavača koje nude App Store sadržaj. Apple će omogućiti korisnicima da se pretplate na vaš sadržaj uz jednu sitnu klauzulu, a to je da “ako izdavač pravi ponudu pretplate van aplikacije, ista ili bolja ponuda mora da postoji u okviru aplikacije, da bi korisnik mogao na lak način da se pretplati jednim klikom u aplikaciji”. Izdavači takođe ne smeju da poseduju linkove u aplikacijama koji bi mogli da omoguće korisnicima da se pretplate van nje, pored toga što izdavač već ne sme da napravi bolju ponudu tamo. Naravno, Apple uzima 30% zarade od svih transakcija u okviru aplikacija.
Veliki broj izdavača je ogorčen zbog ovakvih ograničenja, a firma Rhapsody, vodeći izdavač sa sistemom pretplate za muziku u SAD, najavio je da neće prihvatiti ovakve uslove i razmatra odgovarajuće legalne i poslovne odgovore na ovaj razvoj situacije.
Izvor: Apple