Nacinalno Odeljenje za Reklamiranje, deo Američkog Saveta
za Unapređenje Poslovanja koje nadgleda ispravnost reklamnih poruka, preporučilo
je kompaniji Apple da prestane da reklamira svoj Power Mac G5 kao najbrži desktop
sistem na svetu. Na ovakav reklamni slogan se požalio Dell, a zaključak nadležnih
je da Apple nije predstavio zadovoljavajuće dokaze da je njegov G5 "najbrži
i najmoćniji računar na svetu" i da "ubedljivo nadmašuje konkurenciju".
Odeljenje takođe nije bilo zadovoljno pominjanjem 64-bitnih mogućnosti ovog
računara, jer se iz izjave "prvi 64-bitni procesor za personalne računare"
može doći do zaključka da Apple misli i na radne stanice, od kojih su neke imale
64-bitne procesore pre pojave dotičnog računara. Odeljenje kaže da iako se dotična
reklama već dugo ne vrti, Apple bi trebalo da izmeni taj deo u svojoj reklamnoj
kampanji kako bi kupcima bio jasniji. Apple je u svom odgovoru saopštio da je
dotična reklama već povučena i da će u buduće obratiti više pažnje na stavove
ove organizacije. Dell je izrazio zadovoljstvo ovakom odlukom i tvrdi da je
ona u interesu potrošača koji imaju pravo na ispravno informisanje. Apple je
predstavio G5 prošlog juna, a njegova reklamna kampanja je već bila kritikovana.
U novembru su britanski cenzori zabranili reklamu jer "Apple svoje izjave
nije potkrepio činjenicama". Takva odluka je došla nakon što je više analitičara
iznelo tvrdnje da su testovi performansi G5 računara namešteni.
Izvor: C|Net