Apple TV+ servisu treba mesec dana da zaradi ono što Netflix zaradi za jedan dan

Apple preuzima veću kontrolu nad produkcijom, partnerima i troškovima, dok Netflix povećava prednost

Apple TV+ servisu treba mesec dana da zaradi ono što Netflix zaradi za jedan dan

Nakon što je potrošila više od 20 milijardi dolara na proizvodnju originalnih TV emisija i filmova koje nije gledalo mnogo ljudi, kompanija Apple počinje da preuzima veću kontrolu nad svojim troškovima u Holivudu. Eddy Cue, šef Appleovih usluga, redovno se sastaje sa šefovima studija Zackom Van Amburgom i Jamiejem Erlichtom kako bi pregledali budžete i podsticali veću kontrolu nad troškovima projekata.

Apple ne kupuje najviše projekata u Holivudu, ali troši mnogo na pojedinačne naslove. Studio je potrošio više od 500 miliona dolara kombinovano na filmove režisera Martina Scorsesea, Ridleyja Scotta i Matthewa Vaughna, i više od 250 miliona dolara na mini-seriju “Masters of the Air”. Ovi filmovi su bili razočaranja na blagajnama i samo je “Killers of the Flower Moon” zabeležen u Nielsenovim rang listama najpopularnijih streaming naslova. “Masters of the Air” imao je manje publike u SAD-u nego “House of Ninjas”, Netflixova serija na japanskom.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Apple troši milijarde dolara godišnje na originalne programe koji su dobili dobre kritike i mnoge nominacije za nagrade. Ali njegov streaming servis privlači samo 0,2% TV gledanosti u SAD-u, generišući manje gledanosti za mesec dana nego što Netflix generiše za jedan dan. Analitičari Bloomberg Intelligence-a Geetha Ranganathan i Kevin Near napisali su da je rast pretplatnika bio slab, sa originalnim sadržajem platforme koji čini samo deo onoga što konkurenti nude.

Kompanija iz Kupertina je uglavnom uspevala da izbegne pažnju medija i Volstrita jer ne objavljuje podatke o svojim troškovima ili finansijskim izdacima svoje holivudske operacije. Investitori su više fokusirani na prodaju iPhone-a. Ipak, kako studiji i streaming servisi širom Holivuda smanjuju troškove nakon godina rekordne potrošnje i gubitaka, Apple takođe traži način da učini svoj streaming biznis održivijim. Novi pravac štednje je vidljiv u planovima za predstojeću sezonu serija “Severance” i “Foundation”.

Netflix povećava prednost nad Apple-om i konkurencijom

Netflix je prošlog kvartala povećao svoju prednost nad ostalim streaming servisima, dodavši još osam miliona korisnika i podigavši prognoze za prodaju i profitne margine. Kompanija sada ima 277,7 miliona pretplatnika i doseže više od 600 miliona ljudi širom sveta. Kvartalni profit porastao je za 44% u odnosu na 2023. godinu i više je od sedam puta veći nego 2019. godine.

Postoji sve veći osećaj u Holivudu i na Volstritu da je Netflix izgradio neuhvatljivu prednost. Menadžment ne vidi stvari na ovaj način s obzirom na to da kompanija čini samo oko 8% TV gledanosti u SAD-u. Iako je to više nego dvostruko u odnosu na sledeći najbliži plaćeni streaming servis, malo je iza YouTube-a. Takođe je iza nekoliko konkurenata u ukupnoj gledanosti ako uključite emitovanje i kablovsku televiziju.

Bilo da verujete ili ne, da je Netflix “pobedio” u ratu za streaming krunu, kompanija se oseća dovoljno sigurnom u svoju poziciju da ograniči troškove. Menadžment želi da obuzda budžete za emisije i smanji premije koje se plaćaju producentima. Netflix kaže da će u budućnosti povećati svoj budžet i uvek će biti projekata za koje će preplatiti. Ali kompanija će povećavati svoje troškove sporije od svojih prihoda. Drugim rečima, profit će nastaviti da raste.

Netflix je uveren da može povećati publiku i jednako uveren u slabost konkurenata. “Izazov za mnoge naše konkurente je što, dok ulažu puno u premium sadržaj, on generiše relativno malu gledanost na njihovim streaming servisima,” kompanija je poručila akcionarima prošlog četvrtka.

Disney, Paramount i Warner Bros. Discovery svi smanjuju troškove kako bi smanjili svoje gubitke u streamingu. Amazon ima resurse da se takmiči sa Netflix-om, ali još uvek traži najbolji put ka održivosti streaminga. Čak i Apple, koji ima naizgled neograničene resurse, postaje malo pažljiviji sa troškovima.

Nekoliko ključnih stvari koje treba znati

1. Netflix je zaradio najviše Emmy nominacija od bilo koje druge platforme, ali Disney je bio veliki pobednik dana. FX je zaradio najviše nominacija u istoriji mreže, a Hulu je imao tri najnominovanije serije.

2. Warner Bros. Discovery je razgovarao o razdvajanju svog studija i streaming servisa od svojih TV mreža. CEO David Zaslav gotovo priznaje da spajanje Warner Media i Discovery nije uspelo, tvrdi Peter Kafka.

3. Snimanje u Los Angelesu je opalo za 12% prošlog kvartala, jer su medijske kompanije smanjile svoju produkciju i prebacile proizvodnju u inostranstvo.

4. Disney je hakovan od strane grupe koja kaže da je zabrinuta zbog upotrebe veštačke inteligencije.

Dok Netflix povećava svoju prednost nad konkurentima u industriji streaminga, Apple se fokusira na kontrolu troškova i optimizaciju svojih ulaganja u originalni sadržaj. Oba pristupa imaju za cilj dugoročnu održivost i profitabilnost u sve konkurentnijem tržištu digitalnog sadržaja, piše Bloomberg.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. Žalosno za pročitati...

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi