Električni automobili sve više uzimaju maha, što i ne iznenađuje. Sigurno je više vas poželelo jedan Tesla automobil svaki put kada u poslednje vreme se dovezete na pumpu da natočite gorivo. Proizvođači automobila su toga bolno svesni, pa sve više njih predstavlja svoje električne automobile, i najavljuje delimični ili potpuni prelazak sa fosilnih na druge tipove goriva.
General Motors tako planira da proizvodi isključivo električna vozila do 2035. godine, a ako jedna ovakva kompanija ima takve planove, jasno je u kom smeru se automobilska industrija kreće. Toga je svestan i BMW koji će svoj kompaktni SUV X3 pretvoriti u vozilo na električni pogon BMW iX3.
Ovaj električni automobil proizvodiće se u Regensburgu, fabrici u kojoj BMW proizvodi svoje dizel, bezinske, hibridne, i električne automobile.
Tehničke karakteristike
BMW iX1 xDrive30 je i potpuni naziv ovog novog-starog automobila koji je konstruisan na petoj generaciji eDrive platforme ove kompanije. Ovo je ista platforma korišćenja za BMW i4 električni automobil.
Međutim, BMW više ne naziva ovakvu klasu automobila SUV, iliti Sports Utility Vehicles, već SAV, tj. Sports Activity Vehicles. Ovakva promena je sa ciljem razdvajanja kompaktnih SUV vozila namenjenjih vožnji po gradu od ozbiljnijih terenskih vozila koje ova kompanija proizvodi.
BMW iX1 xDrive 30 ima standardni pogon od dva motora koji donose 230 kW i omogućavaju ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas za nešto ispod 6 sekundi (tačnije 5,7). Kapacitet baterija na ovom automobilu iznosiće 64,7 kWh koji bi trebalo da omogući domet od između 410 i 435 kilometara na jednom punjenju.
Ovo vozilo donosi i brzo punjenje od 130 kW, što bi trebalo da omogući prelazak 120 kilometara nakon samo 10 minuta punjenja vašeg automobila.
Dizajn
Što se tiče dizajna ovog automobila, izmene su male. Prva bitnija razlika jeste veća prednja rešetka automobila koja ima oštrije uglove u odnosu na standardni, nešto zaobljeniji dizajn prednje strane karakterističan za BMW. Pored toga, primetni su nešto manji LED farovi, redizajnirane kvake na vratima i uži prozori na zadnjim vratima.
Softver i ekran
Svi novi X1 modeli, uključujući i iX1 xDrive 30 imaju operativni sistem osme generacije sa novim funkcionalnostima za glasovnog asistenta koje bi trebalo da poboljšaju prepoznavanje govora. Ovaj automobil ima 5G podršku, kao i mogućnost za upotrebu Android Auto i Apple CarPlay softvera.
Pored toga, ističe se sposobnost za podešavanje tema za enterijer automobila. Neke od dostupnih su “Expressive” i “Relaxed”. Što se tiče sistema za asistenciju prilikom vožnje, ovaj automobil podržava “stop-and-go” funkcionalnost i ponovo ga automatski pali kada treba da krenete, kao i pomoć za ostanak unutar vaše kolovozne trake, te adaptivni tempomat.
Tu je i novi zakrivljeni ekran komandne table veličine 10,25 inča koji se nastavlja na centralni panel veličine 10,7 inča.
Datum pojavljivanja i cena
Ovaj automobil trebalo bi da se pojavi pred publikom u novembru tekuće godine. U ovom trenuku cena još uvek nije poznata.
BMW sprema električni X1
Kompanija BMW pretvoriće svoj kompaktni gradski SUV u vozilo na električni pogon.