Ako volite da koristite sajt Booking.com za planiranje i realizaciju putovanja kao što je recimo vikend u Italiji, to možda više nećete moći da radite jer je kompanija na udaru istrage regulatora u ovoj zemlji. U zavisnosti od njenog ishoda, poslovanje sajta Booking.com u ovoj zemlji može da se izmeni, potencijalno i na štetu mnogih korisnika, uključujući mnoštvo onih iz Srbije.
Naime, italijanska Agencija za zaštitu konkurencije saopštila je da pokrenula istragu protiv kompanije Booking.com B.V, koja stoji iza pomenutug sajta, inače jednog od najvećih onlajn agencija za putovanja u svetu.
Ova regulatorna agencija, pod imenom AGCM (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato), istražuje poslovanje sajta zbog navodnog zloupotrebljavanja dominantne pozicije koju ima na tržištu u Italiji.
Prema regulatoru, način na koji sajt upravlja hotelima koji su deo Booking.com Partner programa „verovatno ometa efikasnu konkurenciju na tržištu, barem na nacionalnom nivou, za usluge onlajn posredovanja i rezervacije hotela“.
Ova strategija poslovanja, navodi AGCM, radi na štetu drugih onlajn putničkih agencija sa negativnim efektima na smeštajne objekte i krajnje, na potrošače u smislu viših cena i manjeg izbora. U saopštenju piše i da je italijanska poreska policija Guardia di Finanza pretresala kancelarije Booking.com agencije u Italiji.
„Potpuno sarađujemo sa poreskom policijom i italijanskim organima za zaštitu konkurencije koji su juče posetili naše kancelarije u Italiji“, kaže portparol kompanije za Reuters.
Iz kompanije još tvrde da, iako će sarađivati sa vlastima, apsolutno veruju da bi zabrinutosti u vezi sa konkurencijom trebalo da se rešavaju direktno u Evropskoj uniji, u skladu sa njenom aktuelnom regulatornom politikom, a ne pojedinačno u zemljama članicama.
Iz izjave se vidi da istraga naravno ne prija ovoj turističkoj agenciji, potencijalno zbog stvarnog kršenja pravila, a u zavisnosti od njenog ishoda možda ne bi bilo loše da za svaki slučaj pogledate i alternative opcije za planiranje putovanja.