Na porast broja filmova i serija na striming servisima sigurno je uticao porast ponude sa reklamama, koje su generisale dodatni novac za produkciju. Sve to utiče na prevelik broj novih filmova i serija koji se pojavljuju svaki dan, dok mi sve više vremena provodimo u potrazi za onim što bismo gledali.
Broj naslova na striming servisima skočio je 39%u poslednje 2 godine na čak 2,35 miliona, prema izveštaju koji je u ponedeljak objavila kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta Nilsen, prenosi Bloomberg. Kada tome dodate i tradicionalne televizijske i kablovske kanale i broj pojedinačnih opcija gledanja penje se na 2,7 miliona. Brojke obuhvaćene ovim istraživanjem pokrivaju filmove i serije dostupne na velikim tržištima: SAD, Kanada, Velika Britanija, Meksiko i Nemačka.
Netflix i Disney+ su među 167 striming provajdera, u odnosu na 118 pre dve godine. Prosečno vreme koje je nekome potrebno da pronađe nešto za gledanje poraslo je na više od 10 minuta sa nešto više od sedam minuta u 2019. godini, kaže pomenuto istraživanje.
Zasluge za rast poslednjih godina pripisuju se najvećim delom ekspanziji besplatnih servisa za strimovanje sa oglasima, kao što su Pluto kompanije Paramount Global i Tubi kompanije Fox Corp. U SAD u maju, 60% vremena provedenog na striming servisima bilo je za emisije koje su prvobitno emitovane na redovnoj televiziji.
Iako se ovo poslednje ne može u velikoj meri preneti na naše tržište, istina je da su se i kod nas pojavili novi igrači na polju striming servisa, koji su odvukli korisnike od popularne piraterije. Ovo je delom zbog ugodnosti servisa koji nisu skupi, a nude veliki broj naslova. Nažalost, upravo ta razuđenost i veliki broj filmova i serija doveli su do prevelikog izbora koji se nudi, što često utiče na to da se kokice uveliko ohlade dok se ukućani dogovore šta će uveče da gledaju.

Da bi se ta velika mašinerija održala u životu, upravo reklame, koje između ostalog uvodi i Netflix, treba da generišu potrebna sredstva za nove filmove i serije. Stoga ćemo sve češće da viđamo stvari poput zabrane deljenja lozinki koje Netflx uvodi, kao sistem koji će donositi veći zaradu.
Zato je kvalitet ponude opao za 399%.
Neki filmovi na HBO imaju odmah upisan imdb rejting. A neki nemaju...
Bilo bi sjajno da je link na imdb (i ostale slične lokacije) implementiran uz svaki naslov na stream platformama, i da postoji pretraga ili sortiranje naslova po tom rejtingu.
... ... ...
Eh, daleko za nama ostalo vreme kada je bilo 1-2 filma nedeljno na TV, pa smo gledali sve po "daj šta daš" principu. :P