BYD Atto 1: Električni automobil od 11.000€ koji bi mogao promeniti tržište

Kineski BYD Atto 1 je pristupačni električni automobil koji kombinuje sve ključne savremene funkcije sa cenom od oko 12.000 dolara

BYD Atto 1: Električni automobil od 11.000€ koji bi mogao promeniti tržište

Na Sajmu automobila u Indoneziji (Gaikindo Indonesia International Auto Show), predstavljen je BYD Atto 1 – povoljan, ali bogato opremljen EV koji zapravo predstavlja međunarodnu verziju modela BYD Seagull, trenutno najprodavanijeg električnog automobila u Kini.

Sa početnom cenom od oko 195 miliona IDR (oko 12.000 USD, odnosno oko 11.000 evra), Atto 1 je jedan od najpovoljnijih električnih automobila dostupnih na tržištu – i to bez da deluje kao kompromis.

U pitanju je kompaktni hečbek sa petoro vrata, idealan za urbane sredine. Sa 55 kW (oko 75 KS) i 135 Nm obrtnog momenta, Atto 1 ima maksimalnu brzinu od 130 km/h, a ubrzanje od 0 do 50 km/h postiže za 4,9 sekundi. To su vrednosti koje ga čine idealnim za gradsku vožnju, bez ambicija da postane trkački EV.

Zasnovan je na e-Platformi 3.0 i koristi BYD Blade LFP bateriju, poznatu po sigurnosti i niskim troškovima. Dostupan je u dve varijante:

  • Standard Range Dynamic: 30,08 kWh baterija, domet do 300 km (NEDC), DC punjenje do 30 kW
  • Long Range Premium: 38,88 kWh baterija, domet do 380 km (NEDC), DC punjenje do 40 kW

Oba modela podržavaju AC punjenje do 6,6 kW i dolaze sa V2L (vehicle-to-load) funkcijom – što znači da mogu napajati druge uređaje, pa čak i druge EV automobile.

BYD Atto 1 – Više od osnovnog

Iako ulazi u kategoriju budžetskih automobila, BYD Atto 1 nudi impresivan niz funkcija već u osnovnoj verziji:

7-inčni digitalni instrument klaster, 10,1-inčni touchscreen sa Apple CarPlay i Android Auto, LED svetla, otvaranje bez ključa, NFC i Bluetooth ključ, kao i osnovne komforne opcije poput automatske klime i četiri zvučnika.

Premium varijanta dodaje još praktičnih pogodnosti: električno podešavanje vozačevog sedišta, bežično punjenje telefona, volan podesiv po visini i dubini i prozor sa automatskim zatvaranjem i zaštitom od priklještenja.

Uporedni kontekst za Evropu

Za evropske kupce, ovakva ponuda je potencijalni preokret u EV industriji. Uporedimo li sa najpovoljnijim novim automobilima dostupnim u EU ili SAD – kao što su Dacia Spring (oko 18.000 €), Renault Twingo E-Tech, ili Fiat 500e – BYD Atto 1 sa svojih 11–14.000 € (u zavisnosti od trim paketa) izgleda kao ozbiljna pretnja konkurenciji.

Dimenzijama (3.959 mm dužine, 1.720 mm širine, 1.590 mm visine), Atto 1 je malo veći od Mitsubishi Miragea, ali i dalje kompaktan. U poređenju sa modelima kao što su Toyota Yaris ili Volkswagen e-Up!, BYD nudi sličnu funkcionalnost, ali uz znatno nižu cenu i potpuno električni pogon, piše New Atlas.

Potencijalni efekat na evropskom tržištu

Uvođenje Atto 1 na evropsko tržište moglo bi izazvati pravu cenovnu revoluciju u EV segmentu. Iako još nije potvrđeno da će se model prodavati u EU, BYD već ima prisustvo u više evropskih zemalja sa modelima kao što su Dolphin i Seal, pa je logično pretpostaviti da bi se Atto 1 lako mogao uklopiti u tu strategiju.

Za mlade kupce, gradske vozače, kao i sve one koji traže pristupačan ulaz u svet električne mobilnosti, Atto 1 bi mogao biti idealno rešenje. U vremenu kada je elektrifikacija u fokusu, ali cene rastu, BYD nudi pristup koji bi mogao doneti pravu promenu.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.