Na Sajmu automobila u Indoneziji (Gaikindo Indonesia International Auto Show), predstavljen je BYD Atto 1 – povoljan, ali bogato opremljen EV koji zapravo predstavlja međunarodnu verziju modela BYD Seagull, trenutno najprodavanijeg električnog automobila u Kini.
Sa početnom cenom od oko 195 miliona IDR (oko 12.000 USD, odnosno oko 11.000 evra), Atto 1 je jedan od najpovoljnijih električnih automobila dostupnih na tržištu – i to bez da deluje kao kompromis.
U pitanju je kompaktni hečbek sa petoro vrata, idealan za urbane sredine. Sa 55 kW (oko 75 KS) i 135 Nm obrtnog momenta, Atto 1 ima maksimalnu brzinu od 130 km/h, a ubrzanje od 0 do 50 km/h postiže za 4,9 sekundi. To su vrednosti koje ga čine idealnim za gradsku vožnju, bez ambicija da postane trkački EV.
Zasnovan je na e-Platformi 3.0 i koristi BYD Blade LFP bateriju, poznatu po sigurnosti i niskim troškovima. Dostupan je u dve varijante:
- Standard Range Dynamic: 30,08 kWh baterija, domet do 300 km (NEDC), DC punjenje do 30 kW
- Long Range Premium: 38,88 kWh baterija, domet do 380 km (NEDC), DC punjenje do 40 kW
Oba modela podržavaju AC punjenje do 6,6 kW i dolaze sa V2L (vehicle-to-load) funkcijom – što znači da mogu napajati druge uređaje, pa čak i druge EV automobile.
BYD Atto 1 – Više od osnovnog
Iako ulazi u kategoriju budžetskih automobila, BYD Atto 1 nudi impresivan niz funkcija već u osnovnoj verziji:
7-inčni digitalni instrument klaster, 10,1-inčni touchscreen sa Apple CarPlay i Android Auto, LED svetla, otvaranje bez ključa, NFC i Bluetooth ključ, kao i osnovne komforne opcije poput automatske klime i četiri zvučnika.

Premium varijanta dodaje još praktičnih pogodnosti: električno podešavanje vozačevog sedišta, bežično punjenje telefona, volan podesiv po visini i dubini i prozor sa automatskim zatvaranjem i zaštitom od priklještenja.
Uporedni kontekst za Evropu
Za evropske kupce, ovakva ponuda je potencijalni preokret u EV industriji. Uporedimo li sa najpovoljnijim novim automobilima dostupnim u EU ili SAD – kao što su Dacia Spring (oko 18.000 €), Renault Twingo E-Tech, ili Fiat 500e – BYD Atto 1 sa svojih 11–14.000 € (u zavisnosti od trim paketa) izgleda kao ozbiljna pretnja konkurenciji.
Dimenzijama (3.959 mm dužine, 1.720 mm širine, 1.590 mm visine), Atto 1 je malo veći od Mitsubishi Miragea, ali i dalje kompaktan. U poređenju sa modelima kao što su Toyota Yaris ili Volkswagen e-Up!, BYD nudi sličnu funkcionalnost, ali uz znatno nižu cenu i potpuno električni pogon, piše New Atlas.
Potencijalni efekat na evropskom tržištu
Uvođenje Atto 1 na evropsko tržište moglo bi izazvati pravu cenovnu revoluciju u EV segmentu. Iako još nije potvrđeno da će se model prodavati u EU, BYD već ima prisustvo u više evropskih zemalja sa modelima kao što su Dolphin i Seal, pa je logično pretpostaviti da bi se Atto 1 lako mogao uklopiti u tu strategiju.
Za mlade kupce, gradske vozače, kao i sve one koji traže pristupačan ulaz u svet električne mobilnosti, Atto 1 bi mogao biti idealno rešenje. U vremenu kada je elektrifikacija u fokusu, ali cene rastu, BYD nudi pristup koji bi mogao doneti pravu promenu.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji