Čvrste baterije u električnim automobilima mogu da smanje CO2 emisiju za skoro 40%

Nova tehnologija obećava mnogo, pa očekujte da vidite mnogo električnih automobila sa čvrstim baterijama u drugoj polovini ove dekade.

Jedna od najvećih kritika električnih automobila je da nisu tako zeleni kao što se priča, pre svega zbog velike emisije CO2 tokom proizvodnje litijum-jonskih baterija. Međutim, novo istraživanje kompanije Minviro, koja se bavi analizom životnog ciklusa materijala, pokazalo je da nova tehnologija baterija može značajno da smanji CO2 emisiju. U pitanju su solid state, takozvane čvrste baterije.
Razlike
Analiza poredi NMC-811 čvrste baterije, jednu od obećavajućih koje se razvijaju sa aktuelnim litijum-jonskim baterijama. Ove koriste litijum da bi pravili električnu energiju i imaju anodu (negativni terminal), katodu (pozitivni terminal) i elektrolite, koji pomažu da se prenosu joni sa katode na anodu i nazad.
SSD Baterije
Baterije se razlikuju prvenstveno u stanju elektrolita: litijum-jonske baterije koriste tečne elektrolite, dok čvrste baterije koriste čvrste (uglavnom keramičke) elektrolite. Čvrsti elektroliti omogućavaju drugačije hemijske reakcije i procese koji im omogućavaju mnoge prednosti: manje troškove proizvodnje, bezbednost, brže punjenje, bolju autonomiju, manje dimenzije i težinu.
Samsung baterije
Manje zagađenje okoline
Prema istraživanju veća gustina energije čvrstih baterija može da smanji njihovu CO2 emisiju 24%, jer ove baterije mogu da skladište više energije korišćenjem manje materijala. Procenjuje se smanjenje emisija do 39% ako se čvrste baterije prave korišćenjem održivijih materijala.
elektični automobil
Da stvar bude bolja, ovo je u skladu sa Uredbom o baterijama koju je predložila EU, kako bi se regulisalo recikliranje i odgovorno iskopavanje litijuma u smislu njegovog društveno-ekološkog uticaja. Srećom, automobilske kompanije i proizvođači baterija već uveliko razmatraju tehnologiju čvrstih baterija i ako razvoj bude po planu možemo očekivati da ćemo videti električne automobile sa ovom vrstom izvora energije već u drugoj polovini decenije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.