U petak je navršeno tačno 10 godina od kada je prva reklamna
poruka na Internetu poslata na veliki broj adresa. Petog marta 1994. godine
advokatska firma Canter & Siegel je na adrese korisnika nekoliko Usenet
news grupa poslala reklamu u kojoj nudi svoje usluge pri slanju prijava za učestvovanje
u DV lutriji u kojoj 50 hiljada srećnika svake godine dobije takozvanu "zelenu
kartu" koja omogućava boravak i zaposlenje u SAD. Korisnici Useneta su
protestvovali, ali su se drugi odmah uhvatili u ovo kolo i tako je rođen spam,
Internet fenomen koji se veoma brzo raširio. Ovakav model reklamiranja u početku
nije dobro funkcionisao jer je malo ko odgovarao na poruke, pa su kompanije
počele da šalju sve više i više elektronske pošte tako da smo danas došli do
situacije da dve trećine poslatih e-mail poruka predstavlja spam. Nije koincidencija
da se spam pojavio u trenutku kada je Internet postajao masovni medijum. Njegova
nagla popularnost i lako prikupljanje e-mail adresa je učinilo da reklamiranje
na ovaj način postane jako unosno.
Izvor: Inquirer