10. Invite media add platforma
Vrednost akvizicije: 81 milion dolara
Google je kupio ovu tehnološku kompaniju prošlog juna. Invite je platforma koja pomaže kupcima oglasa da postave svoje ponude na berzu oglasa. Još nije integrisana u ostale Googleov sistem proizvoda za oglašavanje.
9. Like.com
Vrednost akvizicije: oko 100 miliona dolara
Google je kompaniju za e-kupovinu Like.com preuzeo prošlog leta. Like.com je vizualni pretraživač za odevne predmete koji funkcioniše u okviru USA.
8. Applied Semantics
Vrednost akvizicije: 102 miliona dolara
Applied Semantics je jedna od najisplativijih Googleovih preuzimanja. Applied Semantics je kreirao AdSense – platformu za oglašavanje koja i dalje ostvaruje najveći deo Googleovog profita.
7. On2
Vrednost akvizicije: 133 miliona dolara
On2 je kompanija specijalizovana za izradu video codec tehnologija. Google je pokušavao da je preuzme još 2009. godine, kada je O2 odbila ponudu od 106 miliona dolara. Google ih je preuzeo februara 2010. godine za 133 miliona dolara.
6. Slide
Vrednost akvizicije: oko 228 miliona dolara
Slide razvija aplikacije za zabavu na društvenim mrežama. Njeni proizvodi su SuperPoke, Top Fish, Pets, koji se često igraju na Facebooku. Google je preuzeo prošlog avgusta za 228 miliona dolara.
5. Postini
Vrednost akvizicije: 625 miliona dolara
Postini je servis za zaštitu elektronske pošte. U sanduče korisnika stiže pošta oslobođena spama i virusa. U trenutku preuzimanja 2007. godine od strane Googlea imao je 35.000 klijenata. Google je ovaj dodatak integrisao u Gmail za poslovne korisnike.
Zanimljivo je da je osnivač Postinija, Scott Petry prethodno radio u Appleu
4. ITA Software
Vrednost akvizicije: 700 miliona dolara
ITA je kompanija specijalizovana za izradu softvera koje olakšavaju posao aviokompanijama, a osnovao ju je tim američkih studenata. U trenutku preuzimanja, ITA je imala 500 zaposlenih.
ITA softveri obezbeđuju informacije aviokompanijama i turističkim agencijama – sređuju podatke o cenama, rasporedu letova i broju sedišta.
3. AdMob
Vrednost akvizicije: 750 miliona dolara
AdMob je jedna od najisplativijih Googleovih akvizicija. Internet gigant je preuzeo AdMob novembra 2009. godine. Apple je takođe bio u trci za preuzimanje, ali je Google ponudio veću cenu.
AdMob nudi reklamna rešenja za mnoge mobilne platforme, uključujući Android, iOs, webOS, Flash Lite, kao i sve standardne mobilne internet pretraživače. Iz AdMoba tvrde da obezbeđuju više od 40 milijardi banera i tekstualnih reklama mesečno
2. YouTube
Vrednost akvizicije: 1,65 milijardi dolara
U isto vreme za YouTube borili su se medijski gigant Rupert Murdoch, Microsoft, Yahoo, Google i ostali velikani. Iako bi svi oni platili cenu od 1,65 milijardi dolara, presudila je prethodna poslovna saradnja sa Googleom.
1. Double Click
Vrednost akvizicije: 3,1 milijardi dolara
Double Click je kompanija specijalizovana za distribuciju i merenje poseta internet oglasa.
Izvor: GdeInvestirati