Google je počeo sa testiranjem nove tehnologije pod nazivom Click-To-Call, koja će ukoliko se ispostavi uspešnom omogućiti korisniku koji vrši pretragu preko Google-a direktan kontakt sa ”rezultatom svoje pretrage”. Naime Google će omogućiti besplatno uspostavljanje veze sa advertajzerom koji može biti firma, fizičko lice itd. FAQ o ovome možete nači na ovoj adresi. Sama usluga je zamišljena da radi po sledećem principu – pokrenete telefonsku ikonicu na desktopu i ukucate broj svog telefona. Nakon toga Google će vas pozvati i omogućiti kontakt sa drugom stranom za čiji ste proizvod, ponudu ili kontakt zainteresovani.
Google će koristiti obične telefonske linije, a ne VoIP tehnologiju kako se pretpostavljalo. Eksplicitno je naglašeno da će usluga biti besplatna i da će Google snositi sve troškove njenog uspostavljanja, osim u slučaju da Google poziva mobilni broj, u kom slučaju se može desiti da u zavisnosti od svog provajdera možete platiti deo troškova (ili ceo trošak) uspostavljanja veze sa inostranstvom. Daju se garancije da će bezbednost podataka biti potpuna, da Google neće koristiti ovu uslugu za prikupljanje informacija o korisnicima usluge, te da će podaci koje Google na ovaj način dobije biti čuvani samo privremeno i da će brojevi biti obrisani nakon određenog perioda. Takođe, nakon uspostavljanja poziva na identifikatoru korisnikovog telefonskog aparata će se prikazati broj za koji je on bio zainteresovan, tako da ga korisnik može sačuvati radi daljih kontakata.
Procenjuje se da će nakon ovoga dramatično porasti vrednost reklamiranja preko interneta.
Kad je ova tehnologija u pitanju, Microsoft je već izjavio da je kupio kompaniju Teleo, koja se bavi pozivanjem preko interneta, sa ciljem da omogući MSN-u da ponudi slične mogućnosti.
Izvor: Google