Jedno je pretplatiti se na Netlifx ili Disney+, a sasvim drugo je pretplatiti se na automobil, koji ste pored toga uredno platili, kako bi vam bilo omogućeno da koristite neke od naprednih funkcionalnosti. Ako mislite da se šalimo i da se pretplata za automobil samo zove lizing ili kredit, varate se jer je upravo to ono o čemu kompanija BMW razmišlja, piše PCMag.
Pretplata za auto?
BMW razmišlja ovako – hajde da kupcu prodamo auto po dobroj ceni, ali i da mu tom prilikom softverski onemogućimo neke naprednije funkcionalnosti, poput grejača na sedištima, dok ne platite mesečnu ili godišnju pretplatu. Znači, jedan mesec platite i super vam je, sedišta vas greju tokom hladnih zimskih meseci. Međutim, u februaru ste zaboravili da platite i primetićete da vam u vašem automobilu baš i nije toliko prijatno kao pre samo dva dana.
Koliko to sve košta?
Treba naglasiti da se ovakav vid pretplate trenutno isprobava u Južnoj Koreji, gde mesečna pretplata na grejana sedišta košta oko 18 dolara. Godišnja pretplata na istu funkciju košta 180 dolara, dok biste za tri godine ugrejanih sedišta morali da izdvojite 300 dolara. Na kraju, možete da platite 415 dolara ukoliko želite neograničen pristup grejačima koji se već nalaze u sedištima u automobilu koji ste platili. Šta vam tu zvuči nelogično?
Važno je i navesti kako grejanje u vašim sedištima nije prva stvar koju BMW dodatno naplaćuje i skriva iza pretplate. Od 2020. godine kompanija BMW dodatno naplaćuje napredne opcije za asistenciju pri vožnji kroz svoj “Driving Assistance Plus” softver koji košta jedan dolar mesečno, a tu je i “High Beam Assistant” koji košta osam dolara mesečno i automatski pali duga svetla na vašem automobilu. Mikrotransakcije u automobilu… I mi smo bez reči.
Hoće li zaživeti?
Malo nam je neverovatno da poverujemo kako će vozači pristati na ovako blatantno uzimanje novca iz njihovih novčanika. Kupiti auto pa još dodatno plaćati na kojekakve pretplate za funkcionalnosti koje su hardverski prisutne u vašem automobilu je suludo, pa nije ni čudo što je kompanija BMW odbila da komentariše upite stranih portala.
Međutim, moramo priznati i kako nas korporativna gramzivost uvek i redovno iznenađuje i kako nismo sigurni da će BMW, kada je već jednom krenuo, prestati sa ovakvom praksom i ukoliko negativna reakcija vozača bude snažna i ako njihov bes bude neprestan. Štaviše, čekamo da vidimo za šta će još tražiti pretplatu.
Grejanje sedišta i druge napredne opcije na BMW samo ako plaćate pretplatu
I pritom ne mislimo na lizing ili na kredit, već na pravu pravcatu pretplatu, kao za Netflix ili kablovsku.