Često ćete čuti ljude kako se žale da su Apple-ovi “luksuzni gadgeti” previše skupi za njih. Ako govore o iPhone 16 Pro Max od 1.599 dolara ili iPad Pro od 2.299 dolara, onda je takvo gledište potpuno opravdano. Međutim, strogo govoreći, čak i najskuplji Apple Pro uređaji su premijum proizvodi, a ne luksuz. Postoji velika razlika.
Želite da vidite pravi luksuzni proizvod? Luksuz je Gucci jakna od 8.900 dolara ili Dior torba od 10.000 dolara ili Apple Watch od 17.000 dolara? Pravi luksuz podrazumeva ekskluzivnost i to koliko ljudi „ne kupuje“ vaš proizvod. Međutim sa više od 200 miliona iPhone-a prodatih godišnje, etiketa luksuza definitivno više nije primenljiva na Apple.
Uzmite za primer novi iPhone 16e od 599 dolara. To je solidan, ali skromno opremljen pametni telefon sa starijim dizajnom i samo jednom kamerom koja čak ni ne nudi pravi optički zum, ma koliko Apple to tvrdio. iPhone 16e nije luksuzni proizvod. On je deo rastuće grupe Apple uređaja koji su namenjeni širokom tržištu koje traži proizvod dobrog izgleda po pristupačnoj ceni. To je više J. Crew, a ne Cartier.
Da li je Apple još uvek premijum proizvođač?
Apple svake godine lansira sve više pristupačnih proizvoda. Iako su ovi proizvodi vrhunski, oni su više usmereni ka masovnom tržištu i znatno jeftiniji od drugih Apple proizvoda. Evo konkretnih primera:
- M4 Mac mini se često može naći ispod svoje MSRP cene od 599 dolara. Čak i po punoj ceni, ovo je odlična ponuda, ali uprkos svojim prednostima, ovo nije premijum računar.
- Apple Watch SE nije luksuzni pametni sat, niti se može opisati kao premijum u poređenju sa Apple Watch Series 10. Ali ga zato možete kupiti za samo 199 dolara. On je prvenstveno namenjen mlađim članovima porodice koji rano ulaze u svet Apple uređaja.
- HomePod mini u različitim bojama je dostupan za samo 99 dolara, što je 250 dolara jeftinije od klasičnog HomePod-a. Ovaj simpatični pametni zvučnik ima svoj šarm, iako je kvalitet zvuka na niskim frekvencijama relativno slab.
- Apple TV nudi vrhunsko iskustvo kućnog bioskopa, glasovnu kontrolu i intuitivni daljinski upravljač za 129 dolara.
- AirPods 4 nude kvalitet zvuka nalik na AirPods Pro sa ANC funkcijom za 179 dolara.
- iPad 10. generacije po ceni od 349 dolara (često na sniženju) jasno je usmeren ka kupcima sa ograničenim budžetom. Košta skoro hiljadu dolara manje od 13-inčnog iPad Pro-a.
Manje luksuza i premijum osećaja, a više prodaje
Apple je morao da donese odluku pre nekoliko godina. Da li da ostane čisti premijum proizvođač, neka vrsta Porsche-a među proizvođačima tehnologije, nudeći samo najbolje onima koji su spremni da plate? Ovo bi bilo rizično, jer bi opstanak kompanije zavisio od uspeha vrlo malog broja skupih proizvoda. (Kao ilustracija ovih rizika, greške u razvoju proizvoda trenutno izazivaju ozbiljne probleme pomenutom nemačkom proizvođaču sportskih automobila.) Stoga je Apple odabrao drugačiji put.
Apple je očigledno odlučio da postane masovni proizvođač, nudeći širok spektar proizvoda za sve platežne profile korisnika. Premijum uređaji poput iPhone 16 Pro Max mogu doneti najveću profitnu maržu, ali manje profitabilni uređaji poput iPhone 16e obezbeđuju veliki broj korisnika. Ovo zauzvrat proizvodi velike prihode od usluga poput iCloud+, AppleCare+, Apple Music, Apple Pay i App Store-a. Čak i rastuća tržišta poput Indije ne mogu se osvojiti samo premijum uređajima.
Široka baza korisnika donosi još jednu prednost: ekonomiju obima. Što je veći obrt, veći je broj isporuka, što donosi više prednosti u oblastima poput razvoja i marketinga. Nema mnogo ekonomskog smisla razvijati sopstvene iPhone procesore i operativne sisteme za nekoliko korisnika. Međutim, ukoliko prodate 230 miliona pametnih telefona godišnje, možete pregovarati o potpuno drugačijim uslovima sa kompanijama poput TSMC-a, analizira MacWorld.
Moguće je da će ova strateška promena imati posledice: Apple bi mogao primetiti da se premijum deo njegovog brenda smanjuje u narednim godinama kako se ljudi budu u većoj meri birali „vrednost“ umesto „premium-a“. Ali većina danas sa pravom smatra da je to sasvim u redu za novi Apple!
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji