Godinama su kružile glasine da Apple radi na futurističkom autonomnom automobilu, da je u saradnji sa Volkswagenom, pa čak i da imao potencijalni dogovor za kupovinu McLaren-a u jednom trenutku. To se nikada nije desilo i projekat je ukinut nakon deset godina, ali sada se čini da su neke od tehnologija razvijene u Apple-ovom programu automobila pronašle svoj put u automobile koje proizvodi drugi proizvođač.
Proizvođač iPhone-a je navodno radio sa kineskim proizvođačem automobila BYD “godinama”, objašnjava Bloomberg. Dve kompanije su zajedno razvile baterije dugog dometa koje su formirale osnovu za vrstu ćelija koje BYD danas koristi u svojim modelima:
“Apple i kompanija sa sedištem u Šenženu udružili su se oko 2017. godine da izgrade baterijski sistem koristeći litijum-gvožđe-fosfatne ćelije”, rekli su ljudi koji su tražili da ostanu anonimni. Tehnologija je bila dizajnirana da ima duži domet i bude bezbednija od tipičnih baterija za električna vozila u to vreme.
Apple je daleko dogurao u razvoju električnog automobila
Iako Apple ne poseduje nijednu tehnologiju koja se koristi u trenutnim BYD-ovim Blade baterijama, partnerstvo pokazuje koliko je daleko proizvođač iPhone-a otišao u svojim naporima da proizvede automobil. Tehnološki gigant je trošio oko milijardu dolara godišnje tokom protekle decenije na projekat vozila — često viđen kao jedna od kompanijinih “sledećih velikih stvari” — pre nego što ga je ukinuo u februaru.
Tehnologija koju je Apple razvio sa BYD-om bila bi visoko prilagođena za planirano vozilo, prema rečima upućenih. Kao deo tajnog partnerstva, Apple-ovi inženjeri su doneli stručnost u naprednim baterijskim paketima i upravljanju toplotom, rekli su oni. BYD je doprineo proizvodnim znanjem i napretkom u korišćenju litijum-gvožđe-fosfatnih ćelija — bolje poznatih kao LFP.
BYD sada koristi Blade baterijsku tehnologiju u čitavoj svojoj liniji električnih automobila, a portparol kompanije je rekao za Bloomberg da ona “poseduje kompletna vlasnička prava i prava na patente za Blade bateriju”.
Tehnologija se ističe po načinu na koji raspoređuje litijum-gvožđe-fosfatne ćelije koje BYD koristi u svojim automobilima, objašnjava Autoevolution. Ovo je bio Apple-ov doprinos projektu, izveštava sajt, jer prati sličnu metodu kako tehnološki gigant slaže ćelije u proizvodima kao što su njegovi laptopovi:
“U to vreme, Apple je radio na nekoliko različitih baterijskih tehnologija, koristeći elemente poput nikla i alkalnih materijala. Takođe je uložio milione dolara u dizajn i inženjering baterijskih paketa koji bi omogućili optimizaciju prostora za poboljšanu gustinu energije. Kombinovanjem BYD-ove LFP tehnologije sa Apple-ovim dizajnom paketa, kompanija iz Kupertina je verovala da može proizvesti bezbedan baterijski sistem dugog dometa za svoj projekat automobila.”
Apple se navodno povukao iz saradnje sa BYD-om i širom automobilske industrije bio u potrazi za drugim partnerom za baterije. Potraga je bila kratkog daha, međutim, i tehnološki gigant je ranije ove godine, nakon deset godina rada na projektu, odustao od svoje inivijative da izgradi sopstveni automobil, piše Jalopnik.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji