Evropska unija planira da proglasi karbonska vlakna „opasnim materijalom“ i da ih zabrani do 2029. godine, što bi moglo ozbiljno da utiče na auto-industriju, naročito na proizvođače sportskih i električnih vozila. Karbonska vlakna se koriste zbog svoje male težine i velike čvrstoće, a posebno su cenjena u izradi sportskih automobila i EV modela zbog uštede u težini i izdržljivosti.
Ova inicijativa dolazi kroz izmenu Direktive o vozilima na kraju životnog veka, kojom se reguliše reciklaža vozila u EU. Prema mišljenju regulatora, vlakna mogu postati štetna po zdravlje ako dospeju u vazduh i dođu u kontakt sa kožom. Ukoliko se predlog usvoji, od 2029. godine biće postepen prestanak korišćenja karbonskih vlakana u proizvodnji.
Auto-industrija je trenutno odgovorna za oko 20% ukupne globalne potrošnje karbonskih vlakana. Ova potencijalna zabrana je već izazvala pad akcija japanskih proizvođača vlakana kao što su Teijin, Toray Industries i Mitsubishi Chemical, koji zajedno drže 54% svetskog tržišta. Samo Evropa je drugo najveće tržište za ovu sirovinu.
Proizvođači superautomobila bi bili najteže pogođeni, ali i proizvođači električnih vozila poput BMW-a, Hyundaija, Lucida i Tesle. Međutim, s obzirom na to da je tržište karbonskih vlakana u 2024. godini vredelo 5,5 milijardi dolara, očekuje se snažan otpor avio i auto-industrije pre nego što zabrana postane zakon, prenosi Motor1.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji