U petak, svet je doživeo najgori IT pad u istoriji, izazivajući haos u brojnim delovima industrije širom sveta, uključujući avio-kompanije, finansijske usluge, restorane i vladine agencije. Sada se postavlja pitanje – ko će snositi troškove za nastalu štetu?
CrowdStrike i investitori
CrowdStrike, kompanija koja se nalazi u centru ovog događaja i koja je glavni krivac, doživela je pad akcija za samo 11%, uprkos početo prognoziranim, daleko većim gubicima vrednosti akcija. Investitori veruju da će kompanija uspeti da spasi svoju reputaciju i da neće biti odgovorna za kompenzaciju nastalih troškova. Razlozi za ovaj optimizam uključuju nemogućnost brzog utvrđivanja obima gubitaka, teškoće u dokazivanju da su gubici direktno povezani sa padom i očekivanje da će CrowdStrike biti pokriven osiguranjem.
Gubici u avio-industriji
Avio-industrija je među najteže pogođenim sektorima. Ipak, potraživanje gubitaka neće biti tako jednostavno, posebno za putnike aviokompanija. Različita pravila u SAD i EU o dostupnoj kompenzaciji dodatno komplikuju ionako tešku situaciju. Aviokompanije mogu tvrditi da nisu obavezne da plaćaju kompenzaciju zbog “vanrednih okolnosti”. Putnici koji su rezervisali preko kreditne kartice mogli bi tražiti povraćaj novca putem svojih kreditnih kartica, dok oni sa putnim osiguranjem moraju proveriti da li njihova polisa pokriva prekid putovanja.
Osiguravajuće kompanije
Osiguravajuće kompanije su takođe pretrpele pad cena akcija. Na FTSE-100, Beazley, osiguravajuće kuće Lloyd’s of London i Hiscox su takođe zabeležile značajniji pad vrednosti. Hiscox, poznat po kritikama tokom pandemije zbog neplaćanja polisa prekida poslovanja, može se suočiti sa sličnim situacijama. Formulacije polisa možda ne obavezuju osiguravače na isplatu, osim ako su specifično pokrivene cyber polisama koje pokrivaju gubitke zbog prekida usluga treće strane.
Finansijski sektor
Finansijski sektor je pretrpeo manje posledice. Neki brokeri, posebno u Indiji, suočavaju se sa potraživanjima klijenata koji su pretrpeli gubitke jer nisu mogli da izađu iz svojih pozicija. Međutim, poremećaji na finansijskim tržištima su bili minimalni. Jennifer McKeown iz Capital Economics navodi da sektori sa snažnim IT sistemima podrške imaju manje posledice. Osnivač CrowdStrike-a, George Kurtz, isključio je mogućnost cyber napada, što je dodatno umirilo tržišta.
Finansijske posledice po CrowdStrike
Analitičari očekuju značajan udarac za CrowdStrike u pogledu troškova ispravljanja problema i obnove reputacije. Keith Bachman iz BMO Capital Markets predviđa da će kupci tražiti kompenzaciju za štetu, što bi moglo uključivati popuste ili kredite za nove ugovore i obnavljanja, utičući na stope rasta i gotovinu kompanije.
Širi IT sektor
Neki analitičari veruju da bi širi IT sektor mogao imati koristi od pada jer će preduzeća žuriti da investiraju kako bi bila spremna za nastavak rada i kako im se nešto slično ne bi desilo u budućnosti. Shaun Eyal iz TD Cowen navodi da će preduzeća ispitivati svoje sposobnosti odgovora na incidente i potrebu za rezervnim planovima, što bi moglo pokrenuti ciklus hitnog trošenja.
I dalje nije jasno koje će finansijske posledice ovog pada biti i ko će snositi troškove. Postoji mogućnost da će IT sektor imati koristi od povećanog trošenja klijenata nakon ovog incidenta, slično kao što se prodaja oružja povećava nakon zloglasnih oružanih zločina u SAD. Ovaj sažetak daje pregled ključnih tačaka o uticaju globalnog IT pada, uključujući pogođene delove industrije, reakcije investitora, izazove u potraživanju kompenzacija i potencijalne finansijske posledice za CrowdStrike i širi IT sektor, piše Sky News.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji