Kriza trese industriju mobilnih telefona srednje klase, tržište se zabrinjavajuće polarizuje

Tržišni udeo srednje klase mobilnih telefona je u padu, dok segmenti vrhunskih i jeftinih telefona beleže rast

Kriza trese industriju mobilnih telefona srednje klase, tržište se zabrinjavajuće polarizuje

Prema analizi Goldman Sachs-a, globalno tržište pametnih mobilnih telefona suočava se sa fenomenom „M-oblika,“ gde tržišni udeo srednje klase mobilnih telefona, čija cena iznosi od 200 do 600 USD, opada. Očekuje se da će udeo ove kategorije telefona pasti sa 35% u 2021. na samo 23% do 2027. godine.

Ovaj trend je rezultat nedostatka inovacija i opreznog ponašanja srednje klase kupaca, koji su postali oprezniji u trošenju. Telefoni iz ovog segmenta nekada su bili veoma privlačni zbog dobrih specifikacija i povoljne cene, ali sada nedostatak značajnih tehnoloških unapređenja umanjuje interesovanje potrošača za mejnstrim uređajima.

Nasuprot tome, tržište vrhunskih i jeftinih telefona beleži rast. Segment flegšip telefona, sa cenom koja prelazi 600 USD, značajno jača i očekuje se da će njihov udeo porasti sa 22% u 2021. na čak 32% do 2027. godine. Ovaj segment sada generiše 74% ukupnog prihoda na tržištu, što je značajan rast u odnosu na 56% iz 2021. godine.

Sa druge strane, jeftini telefoni, čija cena iznosi manje od 200 USD, zadržali su stabilan tržišni udeo između 41% i 45%. Njihova popularnost se održava zahvaljujući potražnji u zemljama u razvoju za prelazak sa 4G na 5G tehnologiju, kao i ekonomskim uslovima koji favorizuju povoljnije opcije.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Uprkos ovim promenama, ukupno tržište pametnih telefona pokazuje slabost. Predviđa se da će globalne isporuke rasti po skromnim godišnjim stopama od 3%, 2% i 1% za period od 2025. do 2027. godine. Glavni izazovi uključuju slabe inovacije i produžene cikluse zamene uređaja, što dodatno otežava oporavak srednjeg segmenta i ukazuje na potrebu za značajnijim promenama u strategiji proizvođača.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi