Sveobuhvatne promene smernica američke Federalne trgovinske komisije (FTC) usmerenih na čišćenje zagađenog, zbunjujućeg sveta onlajn recenzija proizvoda stupile su na snagu u ponedeljak, što znači da je savezna agencija sada ovlašćena da izrekne kazne protiv onih koji svesno objavljuju recenzije proizvoda i svedočanstva koja se smatraju obmanjujućim za američke potrošače.
Nove smernice su široke, zabranjujući sumnjivim kompanijama da se upuštaju u širok spektar zloupotrebljavajućih taktika. Ta lista uključuje korišćenje alata za generativnu veštačku inteligenciju za izradu lažnih svedočanstava ili članaka sa recenzijama proizvoda — dodatni poeni ako su te recenzije pripisane nekome ko ne postoji, ili ih je objavio neko ko preuveličava ili pogrešno izveštava o svom nivou iskustva sa datim proizvodom.
Savršen primer ove vrste sadržaja? Članci u stilu recenzija objavljeni u desetinama medijskih kompanija, uključujući Sports Illustrated i The Miami Herald, od strane treće strane medijske kompanije pod nazivom AdVon Commerce, za koje su višestruke istrage otkrile da su uglavnom generisani veštačkom inteligencijom i čak potpisani lažnim autorima opremljenim jednako lažnim profilnim slikama i biografijama koje tvrde navodnu stručnost.
Novi FTC propisi se bave „recenzijama i svedočanstvima koja pogrešno predstavljaju da su od nekoga ko ne postoji, kao što su lažne recenzije generisane veštačkom inteligencijom“, navodi se u odluci, „ili ko nije imao stvarno iskustvo sa preduzećem ili njegovim proizvodima ili uslugama, ili koje pogrešno predstavljaju iskustvo osobe koja ga daje.“
Nove FTC politike takođe mu omogućavaju da goni ljude ili kompanije koje kupuju lažne pozitivne ili negativne recenzije, kupuju pratioce na društvenim mrežama ili koriste zastrašivanje — neutemeljene pravne pretnje, preteći jezik, pretnje fizičkim nasiljem i slično — da odvrate potrošače od ostavljanja kritičkih ocena.
U nešto mutnijim vodama, odluka takođe zabranjuje kompanijama da traže recenzije od „insajdera“ od ljudi sa neotkrivenim materijalnim vezama sa proizvodom ili preduzećem. Takođe čini ilegalnim da veb-sajt objavljuje sadržaj recenzija pod maskom uređivačke nezavisnosti, kada u stvari pregleda proizvode u kojima ima neku vrstu materijalnog interesa.
Jedan primer ove poslednje zloupotrebe bi bio, recimo, kompanija za gume koja vodi veb-sajt za recenzije guma bez otkrivanja toga. Ovo je takođe mesto gde bi ta ista medijska kompanija, AdVon Commerce, mogla prekršiti nove smernice FTC-a: AdVon takođe vodi drugu kompaniju, Seller Rocket, koja postavlja plaćene proizvode u recenzije proizvoda koje proizvodi AdVon bez otkrivanja čitaocima, piše Futurism.
„Lažne recenzije ne samo da troše ljudima vreme i novac“, rekla je predsednica FTC-a Lina Khan u izjavi kada je odluka prvi put objavljena, „već i zagađuju tržište i odvlače poslovanje od poštenih konkurenata.“
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji