PR
Lenovo grupa je objavila rezultate svog prvog fiskalnog kvartala koji je okončan 30. juna 2015. Prihod u ovom kvartalu je bio 10,7 milijardi američkih dolara, što predstavlja porast od 3 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Kvartalni porez na dohodak je opao za 80 odsto u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 52 miliona američkih dolara. Neto prihod je opao 51 odsto u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 105 miliona američkih dolara.
Kompanija Lenovo se suočila sa žestokim izazovima na svojim glavnim tržištima. Došlo je do ozbiljnog nazadovanja na svetskim PC i tablet tržištima, što je propraćeno usporenim razvojem i povećanom konkurencijom – posebno u Kini – u oblasti pametnih telefona. Bilo je makroekonomskih izazova u Brazilu i Latinskoj Americi i velikih nestabilnosti valuta, što je povećalo konkurenciju i naročito uticalo na Motorolinu profitabilnost. Na kraju, kompanija Lenovo je uočila promenu zahteva tehnološke sredine kod poslovnih korisnika.
Lenovo planira otpuštanja, stavlja Motorolu na čelo mobilne divizije
Uprkos ovom teškom okruženju, kompanija Lenovo je nastavila da ostvaruje solidne rezultate. Njen posao sa PC računarima je dostigao rekord od 20,6 odsto zastupljenosti u svetu. Ostvarila je udeo u svim delovima sveta i zauzela treće mesto na kritičnom američkom tržištu, sa rekordnim udelom od 13 odsto. Kompanija Lenovo je ostvarila skoro jedan poen udela i ojačala svoje treće mesto na tržištu tableta. Treći uzastopni kvartal zaredom, u saradnji sa poslovnim korisnicima, osvarena je pozitivna operativna marža, pre bezgotovinskih throškova vezanih za spajanja i preuzimanja.
U oblasti pametnih telefona, kompanija je ubrzala svoj preokret sa poslovnog modela u Kini na otvorena tržišta širom sveta, što je proširilo obim zastupljenosti Lenovo pametnih telefona van Kine za 68 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, u susretu sa finansijskim rezultatima koji nisu ispunili očekivanja, kompanija Lenovo preduzima široke, odlučujuće akcije – uključujući bolju organizaciju poslova i značajno smanjenje troškova – kako bi se vratili profitabilnom, održivom razvoju i ostvarili svoje dugoročne ciljeve.
„U poslednjem kvartalu, susreli smo se sa možda najtežim okruženjem na tržištu poslednjih godina, ali ipak smo ostvarili solidne rezultate. Naš posao sa PC računarima je ostao na prvom mestu već deveti kvartal zaredom. U oblasti pametnih telefona, naš strateški preokret sa Kine na ostatak sveta se isplatio. Takođe, naša saradnja sa poslovnim korisnicima ostvarila je operacionalni prihod pre oporezivanja treći kvartal zaredom,” izjavio je Yuanqing Yang, predsednik i direktor kompanije Lenovo. „Ali da bismo ostvarili dugotrajan, održiv razvoj, moramo da preduzmemo proaktivne i odlučne akcije u svakoj oblasti našeg poslovanja. Mi ćemo nadalje integrisati elemente akvizicija sa našim osnovnim poslovima koji se tiču mobilne industrije i poslovnih korisnika, dok gradimo pravi poslovni model i strukturu troškova. Smanjićemo troškove u poslu sa PC računarima i povećati efikasnost kako bismo ojaćali konsolidaciju industrije, povećali udeo i povećali profitabilnost. Posle ovih napora, postaćemo brža, jača i bolje organizovana svetska kompanija”.
Specifične preorijentisane aktivnosti koje kompanija Lenovo preduzima kako bi uspostavila rast podrazumevaju:
Restrukturiranje Mobile Business Group (MBG) kako bi se uskladio razvoj smart telefona i proizvodnje i bolje iskoristile komplementarne snage Lenova i Motorole. To će doneti jednostaviji, unapređen asortiman proizvoda, sa nekoliko jasno diferenciranih modela. Brži, tanji poslovni modeli će unaprediti mogućnosti globalne prodaje kompanije Lenovo i ubrzati efikasnost akcija koje su već preduzete u globalnom lancu snabdevanja. MBG će nastaviti da vodi celokupno mobilno poslovanje, ali će se sada oslanjati na Motorolin dizajn, razvoj i proizvodnju pametnih telefona.
Fokus i repozicioniranje Enterprize Business Group kako bi delovali na najrelevantnijim i najatraktivnijim segmentima tržišta, dok povećavaju ukupnu brzinu i konkurentnost cena.
Ubrzanje rasta udela u poslu sa PC-jevima od 30 odsto, koristeći prednost konsolidacije, postajući efikasniji i smanjujući troškove kako bi osigurali održivost i profitabilni rast.
Težnja za povećanom efikasnošću svih Lenovo funkcija. Kompanija Lenovo će unaprediti tehnologiju, internet i inovativne pristupe svakoj funkciji kako bi ubrzala transformaciju i postala brža i više orijentisana ka potrošačima.
Ovi napori će smanjiti troškove za oko 650 miliona dolara u drugoj polovini ove godine i za oko 1,35 milijardi dolara na godišnjem nivou. Preduzete aktivnosti će uključiti otpuštanje 3.200 ljudi u našim neproizvodnim sektorima širom sveta. To predstavlja oko10 procenata zaposlenih koji ne rade u proizvodnji i oko 5 procenata od ukupno 60.000 zaposlenih. Kompanija će snositi troškove restrukturiranja od oko 600 miliona dolara i dodatne troškove za čišćenje smart telefona inventara od oko 300 miliona dolara.
Ukupan profit kompanije za prvi fiskalni period porastao je 22 odsto u odnosu na prethodnu godinu, i sada iznosi 1,6 milijardi američkih dolara, sa bruto maržom od 15,4 odsto. Radni profit za tromesečje je opao 67 odsto u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 96 miliona američkih dolara. Osnovna zarada po akciji za prvo fiskalno tromesečje iznosila je 0,95 američkih centi ili 7,36 honkonških centi. Neto rezerve duga na dan 30.6.2015. iznosile su 0,5 milijardi američkih dolara
Izvor: Lenovo