Kao gosti kompanije LG, našli smo se na booth-u ove kompanije na nedavno završenom CES-u u Las Vegasu. Naši domaćini iz, sada već možemo reći čuvene kompanije, potrudili su se da nam u par zajednički provedenih dana predstave ne samo ono što LG u ovom momentu može da ponudi, već i da nam predstave svoju tradicionalnu gostoprimljivost. U ime kompanije LG, goste među kojima su bili novinari iz Srbije, Hrvatske, Mađarske i Bugarske, na najlepši način ugostili su gospodin Alan Song, „glavnokomandujući“ kompanije LG za Centralnu Evropu i gospođica Noemi Sidlo – marketing i PR menadžer ove kompanije.
Već na početku našeg druženja sa predstavnicima LG-ja, saznali smo da je Srbija u njihovoj internoj podeli svrstana u Centralnu Evropu – podatak kome se svakako nismo nadali ali koji prija, budući da nam je ona skraćenica EE već pomalo i dosadila. Pa neka neko kaže da Srbija nije svet… 🙂
Booth kompanije LG (neka se niko ne ljuti na upotrebu engleske reči, ali zaista ne postoji srpska zamena kojom može da se opiše ovako veliki štand na sajmu) bio je svakako jedan od najvećih i najimpresivnijih na „konzjumer elektronik šouu“ u Las Vegasu. I ne treba to nipošto da čudi, jer LG je izrastao u kompaniju grandioznih razmera, u poznat i odlično kotiran brend kada je u pitanju potrošačka elektronika. Vreme sumnjičavosti prema dalekoistočnim kompanijama koje nisu japanske definitno je za nama, a velike kompanije među kojima se LG specijalno ističe, najbolje potvrđuju da mogu da ponude bukvalno sve što tržište može da zatraži. Jer, LG nije samo koreanska, već prava multinacionalna kompanija koja na pravi način koristi sve ono što takav ljudski kadar može da ponudi. Otud i tako veliko interesovanje za sve ono što je LG prikazao ovom prilikom, pa je na izložbenom prostoru komapnije u svakom momentu bilo nekoliko stotina zainteresovanih.
A na boothu kompanije LG mogli smo se uveriti da ovaj proizvođač zaista može da ponudi ono što malo koji konkurent može da isprati: tako raznorodnu i toliko kvalitetnu ponudu, teško da smo mogli videti na bilo kom drugom mestu, makar se radilo o ovako velikoj priredbi kao što je Consumer Electronic Show. Zahvaljujući predusretljivosti naših domaćina, imali smo prilike da vidimo čak i ono što „običnim“ posetiocima nije omogućeno, a za dobar deo predstavljanja uređaja imali smo i specijalizovane vodiče – inženjere kompanije LG. Njihova „upotrebljivost“, da se tako izrazim, u ovakvoj ludnici zvanoj CES gde teško da možete čuti i sagovornika koji se nalazi na pola metra od vas, dovedena je u pitanje, stoga smo se ipak koncentrisali na ono što smo ovom prilikom imali prilike da vidimo…
Naravno, tradicionalno jedan od najjačih segmenata ponude kompanije LG predstavljaju LCD monitori, kao i LCD i Plasma televizori. Što se monitora tiče, istaćićemo nove serije W52 (modeli od 19, 20, 22 i 24 inča) sa odzivom od 2 milisekunda, zatim W00 seriju koju reprezentuju modeli od 26 i 30 inča ali i Full HD 1080p podrškom, odnosno L7W seriju koju predstavlja 22-inčni model.
I na polju LCD televizora imali smo prilike da vidimo nove modele inovativnog dizajna a sa njima i vrlo interesantnu podelu: na muški odnosno ženski model 🙂 LG je u proteklmo period mnogo radio na razvoju HDTV televizora a na tom polju, stiglo je i nekoliko priznanja za osvojena dostignuća.
LG je tradicionalno jak na polju kućnih bioskopa pa smo i ovom prilikom imali da vidimo neke nove uređaje za potpuno uživanje u čarima kućne multimedije. Naravno, tu su i standalone kućni media plejeri, odnosno mini linije koje omogućavaju direktno priključenje Apple ipod media plejera…
Kao svetski lider na polju optičkih uređaja, LG je na CES-u 2008 predstavio tri nova optička uređaja (2 interna sa SATA interfejsom kao i jedan eksterni) koji omogućavaju osim standardnih formata, pisanje po Blu Ray i HD DVD medijima. Maksimalna brzina zapisa kada je reč o Blu Ray-u je 6x, što znači da se 25 GB-ni single layer disk može "narezati" za celih 16 minuta; s druge strane, maksimalna brzina zapisa na HD DVD medije je 3x. Cena jeftinijeg internog modela iznosi 299$, naravno, radi se o ceni za američko tržište…
Do sada nismo imali prilike da se sretnemo sa LG-jevom ponudom kada su u pitanju digitalne video kamere, ali kao što možete videti, ovaj proizvođač definitivno neće dozvoliti da ovaj segment tržišta prođe mimo LG-ja. Imali smo prilike da vidimo nekoliko jeftinijih modela, ali poznavajući način razmišljanja kompanije LG, ne sumnjamo da će i ponuda uskoro biti mnogo potpunija.
Ono što je rečeno u prethodnom pasusu a tiče se digitalnih fotoaparata, možemo konstatovati i za nastup LG-ja na polju satelitske navigacije. Ovo tržište je svakim danom sve veće, a snalaženje u gradovima sve komplikovanije, u šta sam se i sam mogao uveriti tokom boravka u Los Angelesu odnosno Las Vegasu – skoro pa je nemoguće snaći se bez GPS uređaja u kolima. Iako je tržište još odavno formirano a karte uglavnom podeljene, videćemo kako će se i na koji način LG umešati…
Kompanija LG sve više blista u mobile segmentu: neprestano nas iznenađuju novim i svežim modelima iz svoje ponude, sve više učvršćujući svoju poziciju na ovom tržištu gde se već danas smatra kao jedan od najozbiljnijih igrača. A sve je krenulo sa osnovnim modelima, zatim su stigle "čokolade", pa onda "fensi" LG Prada…
Na CES-u je pak LG nastupio i sa modelima iz Voyager, Venus i Shine serije za koje je nagrađen sa nekoliko "CES 2008 Innovations" nagrada. Kao što i sami možete videti, ponuda LG-ja na polju mobilnih telefona je zaista potpuna. Zato i ne čudi veliko interesovanje posetilaca za sve ono što u ovom momentu LG može da ponudi na polju mobilne telefonije.
Na kraju posete LG boothu na CES-u 2008. stižemo do izuzetno zanimljivog koncepta; ne, LG ne planira da se bavi proizvodnjom digitalnih satova, ali zašto ne smestiti mobilni telefon u časovnik? Detalja o praktično pretečama budućih mobilnih telefona nema, nismo uspeli da saznamo detalje niti eventualne tehničke specifikacije, a slike smo imali prilike da napravimo isključivo iz razloga što smo se na CES-u našli kao gosti kompanije LG. Dakle, neće proći puno vremena, a na spavanje ćemo odlaziti priključeni na punjač… 🙂
Sledi: Logitech na CES-u 2008.