Microsoft isključuje Twitter sa svoje advertising platforme, Musk preti tužbom

Nakon odluke Twittera da papreno naplaćuje API pristup, Microsoft je rešio da ga isključi sa svoje advertizing platforme.

Microsoft isključuje Twitter sa svoje advertising platforme, Musk preti tužbom

Microsoft je odučio da od 25. aprila 2023. isključi Twitter sa svoje advertising platforme. Odluka dolazi dva meseca nakon što je Twitter najavio da će početi sa naplatom API (Aplication Programing Interface) pristupa, koji koriste aplikacije i platforme za pristup Twitter funkcijama. Twitter je za API pristup zahtevao minimum od 42.000 dolara mesečno, što uključuje kompanije, kao i institucije koje se bave istraživanjem.

API korisnici su tokom marta počeli dobijati emailove sa detaljima o novoj cenovnoj politici, a kako prenosi Techcrunch, one su tako visoke da praktično odbijaju sve vrste korisnika. Sa vrednošću od 2.15 biliona dolara i blizu 100 milijardi raspoloživih za troškove na kraju prošle godine, Microsoft jasno ima novca da plati Twitter ako to želi, ali je potez čini se više poruka nego pitanje cene. U Microsoftu nisu želeli da detaljnije komentarišu odluku.

U saopštenju je samo kaže da će “Počevši od 25. aprila 2023. Smart Campaigns with Multi-platform prestati da podržava Twitter”, a isto važi i za njihov Digital Marketing Center (DMC). To praktično znači da korisnici više neće imati pristup svojim Twitter nalozima kroz ove platforme i neće moći da pišu, zakazuju i objavljuju tvitove kroz ove besplatne Microsoft servise za upravljanje društvenim mrežama. Microsoft Advertising će i dalje raditi sa Facebook, Instagram i LinkedIn platformama.

S obzirom na njegov karakter, verovatno nije iznenađenje da je prva reakcija vlasnika Twittera Elon Maska na ovu vest bila da pripreti tužbom – naravno na Twitteru. On je kratko napisao “Ilegalno su trenirali koristeći podatke sa Twittera. Vreme je za tužbu”. Ovo se najverovatnije odnosi ne na sam Microsoft, već na OpenAI u koji je Microsoft uložio značajan kapital, a čiji je ChatGPT treniran na javno dostupnim podacima širom interneta, pa i sa Twittera.

Musk inače ima istoriju sa OpenAI čiji je bio suosnivač 2015. godine, ali je izašao iz kompanije nekoliko godina kasnije. Nakon toga je periodično koristio priliku da im javno uputi po koji udarac, a nedavno je najavio i plan da napravi TruthGPT koji bi bio direktan konkurent. Sve ovo dolazi u nezgodnom trenutku za Muska čiju je platformu napustilo preko 1000 najvećih oglašivača nakon njegovog preuzimanja u oktobru.

Musk je juče u Majamiju učestvovao na događaju sa čelnikom globalnog marketinga NBCUniversal i u intervjuu izjavio da je spreman da čuje legitimne probleme koje oglašivači imaju u vezi Twittera, ali je naglasio da ne želi da pravi promene u koje ne veruje. “Otvoren sam za ideje, ali čerupanje Twitter baze, demonetizacija i prodaja podataka drugima nije dobitna kombinacija”, izjavio je Musk.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi