Organizacija OpenGL Foundation koja se bavi razvojem i promocijom
ovog API-ja, tvrdi da Microsoft pokušava da koristeći Windows Vista operativni
sistem sabotira OpenGL. Microsoft je odlučio da Visti ne pruži nativnu podršku
za OpenGL, već će ona biti emulirana preko Microsoftovog sopstvenog Direct 3D
podsistema. Ovo u praksi znači da će performanse 3D video igara i programa za
3D renderovanje koji koriste OpenGL biti gotovo dvostruko slabije kada se koriste
na Vista OS-u.
Novi grafički interfejs i drajver model koji donosi Vista koristi DirectX (odnosno
njegovu zamenu WGF) na nešto drugačiji način, što izaziva probleme sa drugim
3D grafičkim API-jima. Promene koje je Microsoft uneo bi mogle da ozbiljno odvrate
divelopere od razvoja igara u OpenGL-u, na taj način eliminišući ovu platformu
koja služi kao osnov puno zabavnog i profesionalnog softvera. Naravno da se
OpenGL Fondaciji ovo ne dopada, tako da je na svom
sajtu pozvala ljude da stanu u zaštitu OpenGL-a i nateraju Microsoft da
pruži punu podršku za njega u svom novom operativnom sistemu.
Izvor: Inquirer