Microsoft je otkrio prve detalje o DirectX 11 APIju tokom Gamefest konferencije. Ova konferencija je posvećena tehnologijama koje će biti implementirane u igrama nove generacije i Microsoft je iskoristio priliku da u Sijetlu, na “domaćem terenu”, predstavi neke od mogućnosti koje će doneti DirectX 11. DirectX 11 će biti podržan od strane Windows Vista i budućih operativnih sistema, i biće kompatibilan unatrag, za razliku od radikalnog raskida koji je viđen kod DirectX 9 i 10 API-ja. Naravno, kompatibilnost unatrag se odnosi na DirectX 10 i 10.1 hardver. U API će biti implementirana nova tehnologija proračunavanja šejdera koja će omogućavati da se GPU koristi za više od 3D grafike, odnosno za iskorišćavanje njegovih mogućnosti kao paralelnog procesora. Takođe, multithreading će biti unapređen i omogućiće igrama da daleko efikasnije koriste višejezgarne mašine. Podržavaće i “tessellation”, tehnologiju koja bluruje i spaja scene, sa ciljem da se “omekšaju” razlike između ultra-kvalitetnih prerenderovanih scena i scena koje se renderuju u realnom vremenu. Za sada nema preciznijih zvaničnih potvrda kada bi se DirectX 11 mogao pojaviti.
Izvor: The Inquirer