Ugljenična neutralnost znači ravnoteža između emitovanja ugljenika i apsorbovanja ugljenika iz atmosfere. Novi dizajn tornjeva koristi energiju Sunca da konvertuje vodu (H2O) i ugljen-dioksid (CO2) u tečne hidrokarbone kao što je kerozin, piše Independent.
Od vode i CO2 do kerozina
„Mi smo prvi koji su demonstrirali ceo termo-hemijski procesni lanac od vode i CO2 do kerozina u potpuno integrisanom sistemu solarnog tornja“, rekao je profesor Aldo Štajnfeld sa ETH univerziteta iz Ciriha.
„Sa našom solarnom tehnologijom pokazali smo da možemo proizvesti sintetički kerozin iz vode i CO2 umesto da ga dobijamo iz fosilnih goriva“. Profesor je dodao da je „Količina CO2 koja se emituje tokom sagorevanja kerozina u mlaznom motoru jednaka onoj koja se troši tokom njegove proizvodnje u solarnom postrojenju. To gorivo omogućava postizanje ugljenične neutralnosti, posebno ako koristimo CO2 direktno iz vazduha kao sastojak, što bi trebalo da bude moguće u ne tako dalekoj budućnosti.“
Zelena budućnost
Novi sistem je deo SUN-to-LIQUID projekta Evropske unije, koji ima za cilj pronalaženje sintetičkih alternativa fosilnim gorivima. U teoriji, ova sintetička goriva generišu samo onoliko CO2 tokom sagorevanja koliko se koristi iz atmosfere u njihovoj proizvodnji. Međutim, proizvodnja mašina za stvaranje goriva mogla bi stvoriti dodatne emisije ugljenika.
Ako se ova tehnologija uspešno primeni u velikim razmerama, mogla bi da doprinese čistijem vazdušnom saobraćaju, koji čini oko 5 procenata globalnih ljudskih emisija koje izazivaju klimatske promene.
Ugljenična neutralnost ne znači klimatsku neutralnost
Stručnjaci su upozorili da ugljenična neutralnost ne bi nužno rezultirala klimatskom neutralnošću, a profesor Johan Liliestam sa Instituta za napredne studije održivosti rekao je da bi trebalo uzeti u obzir i tragove aviona, jer neke procene sugerišu da oni uzrokuju sličnu količinu zagrevanja kao i emisije ugljenika iz avijacije.
Za sada nije poznato koliko je veliki ovaj efekat ili kako se može kontrolisati. Međutim, pošto su solarna goriva hemijski čistija od fosilnih goriva, sagorevanje solarnih goriva uzrokuje manje čađi, što rezultira sa mnogo manje tragova. Dakle, solarna goriva su i u tom verovatno mnogo bolja.
Naučnici napravili čist kerozin: samo od vode i ugljen-dioksida
Naučnici su izmislili sistem za proizvodnju goriva na solarni pogon za koji tvrde da bi mogao pomoći vazduhoplovnoj industriji da ne zagađuje okolinu.