Najnoviji dodatak tržištu električnih vozila (EV) stiže iz saradnje između tehnološkog giganta Huawei i proizvođača automobila, kompanije Seres. Njihov zajednički proizvod je novi automobil vrste SUV Aito M9, koji nudi kombinaciju tehnologije, snage i ne tako visokih cena za ovakav tip automobila.
Aito M9 ima za cilj da privuče pažnju potencijalnih kupaca konkurentnim cenama. Tokom perioda pretprodaje, zainteresovani kupci mogu rezervisati ovaj SUV automobil za avans od 5.000 juana (652 evra). Prvi kupci će dobiti popust od 1.300 evra na krajnju cenu, za koju analitičari očekuju da će u konačnom iznosu biti između 500.000 i 600.000 juana (65.000 do 75.000 evra).
Entuzijazam u vezi sa SUV Aito M9 je prisutan već neko vreme, budući da su proizvođači već prijavili preko 20 hiljada narudžbina za ovaj automobil. Ova naglašena zainteresovanost počela je 25. septembra, a zvanično lansiranje u prodaju je na pomolu, jer je zakazano za sledeći mesec, piše ArenaEV.
Aito M9 je Sports Utility Vehicle (SUV) punih dimenzija sa dužinom od 5.230 mm, širinom od 1.999 mm i visinom od 1.800 mm, uz međuosovinski razmak od 3.110 mm. Krećući se na gumama od 265/40 R22 i 285/40 R22, on će definitivno vladati putem kojim se bude kretao.
Kada su u pitanju njegove ostale karakteristike i sposobnosti, kao što su glasine ranije i sugerisale, model ima klasičnu električnu verziju (EEV) i varijantu sa poboljšanim dometom (EREV). Električna verzija se ističe dizajnom sa dva motora koje pokreće Huawei tehnologija. Prednji motor isporučuje snažnih 160 kW, dok se zadnji motor aktivira sa 230 kW. Opremljen je CATL baterijom snage 97.682 kWh i moći će da pređe navodno 630 km sa samo jednim punjenjem.
S druge strane, EREV verzija je opremljena sa motorom od 1,5 litara sa turbopunjačem i dva električna motora. Ovaj motor proizvodi 112 kW snage, ali deluje samo kao generator, dok prednji motor dodaje 165 kW, a zadnji dodaje dodatnih 112 kW. Ova kombinacija, zajedno sa baterijskim paketom od 40 kWh, pruža čisti električni domet do 175 km.
Dok se Seres bavi proizvodnjom, Huawei donosi svoje ekspertize sa električnim motorima, čipovima, senzorima i drugim ključnim komponentama. Ova saradnja već je donela uspeh na kineskom tržištu sa modelima M5 i M7 SUV automobila.
Prethodni proizvod ove saradnje, Aito M7 nedavno je stekao ogromnu popularnost, prikupivši preko 40 hiljada narudžbina ubrzo nakon lansiranja. Pretprodajna cena u Kini pre zvaničnog debitovanja kretala se između 64 i 77 hiljada evra, naravno, kada se kineska valuta konvertuje po važećem kursu. Ukoliko novi SUV Aito M9 stigne i do drugih tržišta, sigurno je da će mu cena skočiti.
Nista grdje ne videh skoro
Osim golih performansi potpuno novog automobila kupce posebno interesuje izdržljivost, dugotrajnost, sigurnost i dizajn. Što se tiče dizajna, liči na automobile od pre 20 god.