Otkazivanje pretplate ne sme biti komplikovanije od same prijave

Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) donela je novo pravilo koje zahteva da otkazivanje pretplate na internet online servisima bude jednako jednostavno kao i prijavljivanje, sprečavajući kompanije da otežavaju proces za potrošače

Otkazivanje pretplate ne sme biti komplikovanije od same prijave

Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) je u sredu objavila konačno pravilo pod nazivom “klik za otkazivanje”, koje kaže da bi onlajn otkazivanje pretplate trebalo da zahtevaju isti broj klikova kao i za prijavljivanje, a usluge za koje se korisnici prijave na licu mesta treba da imaju opciju za otkazivanje onlajn ili preko telefona.

Novo pravilo takođe nalaže kompanijama da ljudima daju jasniju predstavu o tačnim uslovima pre nego što se prijave, kako se ne bi osećali “prevarenim ili zarobljenim u pretplate”, kako je predsednica FTC-a Lina Khan rekla za NPR.

FTC zahteva jednostavniju proceduru za otkazivanje pretplate

“Prečesto, preduzeća teraju ljude da prolaze kroz beskrajne prepreke samo da bi otkazali pretplatu”, rekla je Khan u izjavi u sredu. “Niko ne bi trebalo da bude zaglavljen plaćajući uslugu koju više ne želi.”

Brojne poslovne grupe i republikanski komesari FTC-a protive se pravilu, tvrdeći da je agencija prekoračila svoja zakonska ovlašćenja da donese nove opterećujuće zahteve — nekoliko dana pre izbora. Američka trgovinska komora je u sredu rekla da su regulatori napravili “prisvajanje moći… da mikroupravljaju poslovnim odlukama.”

Bajdenova administracija je promovisala inicijativu “klik za otkazivanje” kao deo svoje kampanje protiv skrivenih naknada. Potpredsednica Kamala Harris je to uključila u svoju ekonomsku platformu kao predsednički kandidat. Bela kuća je u sredu pohvalila finalizovana pravila.

Većina novih zahteva stupiće na snagu za oko šest meseci. Takođe će dati FTC-u veću moć da pomogne potrošačima da povrate svoj novac od kompanija koje krše pravila. Međutim, konačna verzija pravila nije uključivala ranije predloženi zahtev da kompanije periodično podsećaju ljude na ponavljajuće troškove.

FTC je ranije tužio Amazon po srodnom pitanju, tvrdeći da je kompanija “prevarila” ljude da kupe Prime članstva koja je namerno bilo teško otkazati, prenosi NPR.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi