Pokrenut Telekom-ov Web Portal - Na Dlanu.com

ChannelImages

U bivšem “Media Centru” u beogradskom tržnom centru “staklenac”, Telekom Srbija i CESID su
održali konferenciju za novinare. Novi Web Portal kompanije Telekom Srbija, konačno je dobio ime i nalazi se na adresi www.nadlanu.com. Dva predloga koja su osvojila drugo i treće mesto, glase www.netbulevar.com i www.kapetanweb.com. Konkursnu komisiju činili su poznate ličnosti i eminentni predstavnici različitih profesija: Dragana Ognjenović (modna kreatorka), Ivan Tasovac (Beogradska filharmonija), Ivan Lalić (dramski pisac i član odbora Exit festivala), Luna Lu (novinar), Darko Savanović (novinska agencija Beta), Srđan Anđelić (RTV B92), Vlada Jerić (Darkwood dub) i Igor Jecl (Telekom Srbija). Građani Srbije su, kao što smo ranije pisali, uzeli aktivno učešće u osmišljavanju imena web portala tokom dve nedelje, koliko je konkurs trajao. Za to vreme stiglo je 10.000 predloga od kojih je preko 6.000 bilo validno.

Novi portal, Na Dlanu.com, namenjen je najširem spektru korisnika i obuhvata će najraznovrsnije sadržaje – od vesti, kulturnih događaja, elektronskih telefonskih imenika, korisnih informacija za svakodnevni život, ali i detaljne informacije o uslugama i proizvodima Telekoma Srbija. Napravljen je najkompletniji adresar bioskopa, pozorišta, muzeja, ali i klubova, kafića i restorana kao i drugih mesta za izlazak, a taj adresar biće povezan sa svim relevantnim događajima koji se odvijaju na tim mestima, tako da će korisnicima protala biti dostupne informacije kao na dlanu. Za sada se te informacije odnose na Beograd i Novi Sad, ali ubrzo ćebiti proširene i na ostale gradove u Srbiji. Do kraja 2006. godine planiran je razvoj tematskih kanala, prema potrebama posetilaca, koji će detaljno obrađivati pojedine teme, kao što su ekonomija i finansije, muzika, putovanja, automobili i drugi segmenti koji su veoma traženi na Internetu i izazivaju interesovanje posetilaca. Predviđen je i veliki broj drugih, korisnih, interaktivnih usluga: kao što su mail, chat, dating, site i blog builder i slično.

“Blogovi su postali fenomen u Americi i Evropi jer omogućavaju svakom korisniku interneta da pokrene neku temu i da omogući drugim korisnicima da šalju svoje komentare. Ovo praktično znači da svako može postati urednik nekog elektronskog časopisa, a da su novinari u stvari posetioci koji šalju svoje komentare uredniku”, navodi se u saopštenju.
Razvoj sadržaja portala u smislu proširenja tema i uvođenje novih interaktivnih aplikacija i usluga je sledeći korak. Od novih tema koje se uskoro očekuju izdvajamo: finansije, zaposlenja, automobilizam, male oglase online i sekciju posvećenu video igricama. Planirano je i uvođenje besplatnog web mail servisa.
Ono što je veoma bitno napomenuti je da će naša strategije proširenja tema biti bazirana na saradnji sa drugim „tradicionalnim“ medijima koji već proizvode razne sadržaje jer za nas Internet portal predstavlja tačku agregacije raznih medija, ono što se u svetu naziva Content Delivery Network.

Osnivanje novog web portala predstavlja još jednu u nizu aktivnosti Telekoma Srbija u cilju razvoja Internet servisa. Osim investicija u tehnologiju, u okviru kojih će do kraja 2006. sukcesivno biti pušteno u rad 70.000 ADSL linija, prioritet Telekoma Srbija je i pokretanje inicijative i ulaganje u stvaranje i razvoj informacionog društva kod nas.
Nekoliko nedelja od završetka nagradnog konkursa za naziv domena, Telekom je za posao izrade Web portala angažovao beogradsku firmu Trident media group.

Telekom Srbija je, u saradnji sa CESID-om je, u toku proteklih nekoliko meseci, izvršio obimno istraživanje o računarskoj pismenosti građana (koliko njih za da radi osnovne operacije na računaru i koliko se koristi internet). Istraživanje, koje je izvršeno u periodu od 23. do 29. novembra 2005. obuhvatilo je uzorak od 3210 građana, kojima je postavljeno preko 200 pitanja. Rezultati su u nekim kategorijama iznenađujući i neočekivani, ali u pozitivnom smislu, pogotovo ako u obzir uzmemo i činjenicu da je Srbija dosta “stara nacija”.
Od ukupnog broja stanovnika u Srbiji, od koga bi trebalo oduzeti gotovo milion i po onih koji su manje ili više stalno van zemlje, 13,3 odsto, odnosno oko milion stanovnika koristi Internet.
Od približno 2,6 miliona domaćinstava u Srbiji, svako drugo ima računar, u 55 odsto domaćinstava bar jedan član zna da ga koristi, dok u 35 odsto domaćinstava bar jedan član koristi Internet, rekao je na konferenciji za novinare šef CESID-ovog tima za istraživanje, gospodin Srećko Mihajlović. Najveći broj korisnika, preko 80% njih koristi DialUp pristup, ali gotovo svi ti korisnici bi želeli da imaju bržu konekciju. Manje od 20% korisnika bi se opredelilo da ostane na Dial Up pristupu. ADSL je najpoželjniji tip pristupa Internetu. Približno 28% korisnika kablovskog i bežičnog Interneta bi se opredelilo za ADSL, dok preko 60% korisnika ADSL smatra da je to najbolji način pristupa i ne bi se opredelilo za bilo koju drugu opciju.


Od tih korisnika samo jedna šestina koristi Internet za traženje informacija iz svoje struke (ili buduće struke), ili potrage za informacijama, dok ga ostali koriste uglavnom za “opušteno” surfovanje, elektronsku poštu ili drugu razonodu.
Zabavni i medijski sajtovi su najposećeniji (36%) a odmah iza njih dolaze pretraživači (15%) i poslovni sajtovi kompanija (10%). Od pretraživača suvereno dominira Google sa 69% korisnika, dok ostali Krstarica i Yahoo imaju po 13% korisnika. Od 41% korisnika koji se svakodnevno povezuje na Internet, 47% njih, odnosno preko 300.000 ljudi, provodi na mreži u proseku više od 60 minuta, što je “sjajna informacija koja nam nedvosmisleno ukazuje na to da je Internet postao veoma važan medij u zemlji”. No, nije bilo prijatno čuti ni da, “…u poređenju sa zemljama u okruženju, osim Albanije, mi i dalje poprilično zaostajemo”. Prema njegovim rečima, među građanima koji ne koriste Internet, a uglavnom je to starije, manje obrazovano ili stanovništvo iz seoskih sredina, 53 odsto ispitanika smatra da nema nikakvu potrebu za tom uslugom, dok je za 29 odsto najveći problem nedostatak novca za nabavku kompjutera. Samo 7% navodi da nema tehničkih mogućnosti da pristupi mreži. Gospodin Jecl, direktor direkcije Telekoma Srbije smatra da će već tokom ove godine IT tržište u SCG biti oporavljeno, te da će računare, na kredite, kupovati i oni koji do sada na to nisu pomišljali, zbog problema sa finansijama.

Telekom Srbija će u narednoj godini posebne aktivnosti usmeriti na edukaciji i širenju informatičke kulture u Srbiji, a nismo se posebno iznenadili kada smo čuli da će i pod sopstvenim “brendom” na tržištu početi da pruža ADSL usluge. Posebno je zanimljiva i sledeća najava gospodina Jecla: “Telekom Srbija planira da u 2006. godini počne i sa razvojem multikanalne komunikacije sa svojim korisnicima, koja će na početku obuhvatiti web radio, a potom i IP televiziju”, rekao je Jecl. Očekuje se da će ulaskom Telekoma na tržište broj korisnika Interneta u Srbiji biti povećan na dva miliona do kraja 2007. godine. Nadamo se i da će Telekom biti “fer” prema domaćim provajderima, te da neće ponuditi niže cene priključka i predstavljati nelojalnu konkurenciju. Na kraju, ostaje samo da sve čitaoce pozovemo da pogledaju novi Telekom-ov web portal, možda otvore neku diskusiju ili sopstveni blog.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi