Ikona se vraća, i to u novom ruhu. Kompanija VolksWagen, jedna on najvećih automobilskih grupacija na svetu, rešila je da zaigra na kartu nostalgije i u svoju gamu vozila vrati svoj legendardni putnički kombi Transporter T1, ali modernizovan, sa velikim brojem novih smart funkcija, novim imenom, ali i sa novim – električnim pogonom.
Volkswagen tvrdi da je novi ID. Buzz, zapravo, prvi evropski potpuno električni putnički kombi. Po rečima glavnog dizajnera Jozefa Kabana, upravo su proporcije ono što čini ovaj kombi toliko jedinstvenim na tržištu putničkih vozila. “U našem prvom vozilu, Transporteru T1, vozač je praktično sedeo iznad prednje poluosovine, sa vrlo malo prostora ispred vozača, što smo ponovili i sa novim ID.Buzz”, prenosi GoodNewsNetwork.
Još jedan deo ovog novog putničkog kombija jeste dizajn prednjeg dela u obliku slova V, ali bez farova kružnog oblika koji je krasio prve verzije ovog vozila. Ovo vozilo pruža dovoljno mesta za pet odraslih osoba, dok se zadnja klupa sa sedištima može oboriti, čime se prostor gepeka udvostručuje.
Prema navodima ove kompanije, ID.Buzz će se proizvoditi u glavnom pogonu u Hanoveru, a iz proizvodnog prostora će izlaziti kao vozilo sa nula štetnih emisija ugljen-dioksida i drugih ugljeničnih komponenti koje su štetne za atmosferu. Na kraju, zanimljivo je da će čitav enterijer ovog vozila koristiti reciklirane sintetičke materijale bez upotrebe prave kože.
Na kraju, osvrnućemo se na karakteristike ovog vozila:
Baterija je litijum jonska sa kapacitetom od 77 kWh koja napaja električni motor od 150kW, a sa pogonom na zadnjim točkovima.
Nova tehnologija punjenja omogućava vozilu ID. Buzz brzinu punjenja od 170 kW.
Na kraju, jedna od glavnih mogućnosti ovog vozila je bidirekcionalno punjenje, što znači da se električna energija koja nije potrebna automobilu, u nepredviđenim okolnostima poput nestanka električne energije, može sprovesti do korisnikovog domaćinstva. Volkswagen ovaj sistem naziva Vehicle-to-Home.
Na kraju, treba reći i nešto o ceni, za koju se očekuje da će počinjati od 40.000 dolara. Ostaje pitanje da li je to mnogo za dašak nostalgije ili ne.
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije