Problemi za proizvođače hard diskova

Proizvodnja hard diskova je jedna od grana IT industrije u kojoj je se vrlo teško
probiti zbog niskih zarada i oštre konkurencije, kaže izveštaj koji je u četvrtak
predstavila kompanija koja se bavi investiranjem, po imenu Credit Suisse First
Boston. Iako je tražnja za hard diskovima ostala na visokom nivou, proizvođači
su zbog jake

Proizvodnja hard diskova je jedna od grana IT industrije u kojoj je se vrlo teško
probiti zbog niskih zarada i oštre konkurencije, kaže izveštaj koji je u četvrtak
predstavila kompanija koja se bavi investiranjem, po imenu Credit Suisse First
Boston. Iako je tražnja za hard diskovima ostala na visokom nivou, proizvođači
su zbog jake konkurencije primorani na sniženja cena, naročito u oblasti hard
diskova namenjenih serverskom tržištu. Opadanje cena u ovom sektoru jedino nije
pogodilo Western Digital koji se koncentriše na diskove za upotrebu u desktop
mašinama, dok su prihodi kompanija Maxtor i Seagate osetno smanjeni. Analitičari
smatraju da kompanije ponavljaju ranije greške i da će zbog hiperprodukcije bar
neki od proizvođača zabeležiti gubitke u drugom kvartalu. Ipak, tržište zadnjih
par godina beleži postojan rast nakon što je porasla popularnost prenosnih muzičkih
plejera, a broj proizvođača se smanjio kada su sa tržišta nestali Quantum i IBM.

Maxtor je u prvom kvartalu ove godine povećao prodaju na 13,6 miliona uređaja
u odnosu na 12,4 miliona diskova lane, ali je od njihove prodaje zaradio svega
9,2 miliona dolara, mnogo manje nego 27,4 miliona dolara od pre godinu dana. CEO
kompanije, Pol Tufano, rekao je da je taj period bio težak zbog preterane ponude
u desktop sferi i niskih cena na serverskom tržištu.

Izvor: C|Net

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi