Razvijen način za lakši pregled Interneta preko mobilnog telefona

Browser programi na mobilnim telefonima su već sasvim prirodna
stvar u Japanu gde preko telefona surfuje više od 70 miliona stanovnika, odnosno
86 % ukupnog broja vlasnika mobilnih telefona u ovoj zemlji. To je ogromna potencijalna
publika koju marketinške firme vrebaju već dugo vremena, ali jedan od problema
je do sada predstav

Browser programi na mobilnim telefonima su već sasvim prirodna
stvar u Japanu gde preko telefona surfuje više od 70 miliona stanovnika, odnosno
86 % ukupnog broja vlasnika mobilnih telefona u ovoj zemlji. To je ogromna potencijalna
publika koju marketinške firme vrebaju već dugo vremena, ali jedan od problema
je do sada predstavljalo dugo i komplikovano unošenje URL adresa preko tastature
mobilnog telefona. Kompanija Denso Wave je pronašla rešenje i za ovaj problem
u vidu dvodimenzionalnog bar koda koji ima linije horizontalno i vertikalno.
Izum je poneo naziv QR kod, a za njegovo čitanje je potreban naročit softver
koji se instalira na telefon. Korisnik treba samo da pokrene program i usmeri
kamericu svog telefona ka QR kodu kako bi sa papira podatke preneo na uređaj.
Tehnologija se može upotrebiti i na identifikacionim karticama u firmama, a
njen veliki zagovornik je japanski gigant NTT DoCoMo. I časopisi i bilbordi
brzo prihvataju novi trend, tako da su na njima postali uobičajeni kvadratići
sa QR kodom. U prodaji se našla i mapa Tokija sa QR kodovima koji posetioce
šalju na web stranice sa više podataka o pojedinim gradskim zonama, što je više
nego korisno u gradu bez imena ulica i brojeva na zgradama.
Poznati japanski proizvođač video igara, kompanija Taito, razvila je drugo rešenje
za ovaj problem u vidu infracrvenih predajnika koji omogućavaju prenos podataka
kao što su web adrese, slike i audio preko IrDA porta, ali ovakvo rešenje je
skuplje i manje elegantno.

Izvor: IGD

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi