Browser programi na mobilnim telefonima su već sasvim prirodna
stvar u Japanu gde preko telefona surfuje više od 70 miliona stanovnika, odnosno
86 % ukupnog broja vlasnika mobilnih telefona u ovoj zemlji. To je ogromna potencijalna
publika koju marketinške firme vrebaju već dugo vremena, ali jedan od problema
je do sada predstavljalo dugo i komplikovano unošenje URL adresa preko tastature
mobilnog telefona. Kompanija Denso Wave je pronašla rešenje i za ovaj problem
u vidu dvodimenzionalnog bar koda koji ima linije horizontalno i vertikalno.
Izum je poneo naziv QR kod, a za njegovo čitanje je potreban naročit softver
koji se instalira na telefon. Korisnik treba samo da pokrene program i usmeri
kamericu svog telefona ka QR kodu kako bi sa papira podatke preneo na uređaj.
Tehnologija se može upotrebiti i na identifikacionim karticama u firmama, a
njen veliki zagovornik je japanski gigant NTT DoCoMo. I časopisi i bilbordi
brzo prihvataju novi trend, tako da su na njima postali uobičajeni kvadratići
sa QR kodom. U prodaji se našla i mapa Tokija sa QR kodovima koji posetioce
šalju na web stranice sa više podataka o pojedinim gradskim zonama, što je više
nego korisno u gradu bez imena ulica i brojeva na zgradama.
Poznati japanski proizvođač video igara, kompanija Taito, razvila je drugo rešenje
za ovaj problem u vidu infracrvenih predajnika koji omogućavaju prenos podataka
kao što su web adrese, slike i audio preko IrDA porta, ali ovakvo rešenje je
skuplje i manje elegantno.
Izvor: IGD