Najveći svetski proizvođač OLED ekrana, kompanija LG Electronics, koja je u poslednja četiri kvartala prijavila finansijske gubitke, potpisala je ugovor sa drugom svojim glavnim konkurentom – kompanijom Samsung. Ugovor obuhvata isporuku nekoliko miliona OLED panela u narednim godinama, čime LG vratio svoju finansijsku stabilnost, prenosi Reuters.
LG već ove godine kreće sa isporukom, da bi naredne godine broj panela porastao na dva miliona, dok bi se u narednim godinama broj povećao na tri i pet miliona, tvrde anonimni izvori.
Iako je Samsung najveći svetski proizvođač televizora, on ne proizvodi skupocene OLED panele od 2015. godine, kada se fokusirao na svoje QLED panele. Osim toga, Samsung je u procesu razvijanja nove microLED tehnologije, koja bi mogla da postane superiornija u odnosu na OLED ekrane. Međutim, microLED tehnologija dolazi i sa višom cenom, pa deluje da Samsung kupovinom OLED panela od glavnog konkurenta pokušava da kupi vreme dok na bolji način ne razvije svoju microLED tehnologiju.
S obzirom na to da LG drži oko 50 odsto tržišta u OLED ekranima, za njim ide japanski konkurent Sony sa 26 odsto, dok Samsung ima samo 6 procenata. Ovaj ugovor bi mogao da donese prednosti za obe kompanije. Samsung bi mogao da prestigne Sony, a LG bi se oporavio od nedavnih finansijskih gubitaka izazvanih inflacijom i padom tražnje zbog rasta cene OLED panela.
OLED paneli možda postanu jeftiniji
Televizori sa OLED ekranima su popularni među ljubiteljima filmova i gejmerima koji vole velike ekrane, s obzirom na to da pružaju najbolji kontrast, pravu crnu boju i veoma brze reakcije na promene.
Oni su i dalje zasnovani na naprednijoj i kvalitetnijoj tehnologiji izrade od svojih LCD konkurenata, i iako se LCD procesi proizvodnje poslednjih godina unapređuju tehnologijama kao što su Mini LED i Micro LED.
Ubrzanim razvojem ovih tehnologija, jaz između OLED panela i Mini LED i Micro LED LCD panela se smanjuje, jer ove tehnologije donose većinu prednosti OLED ekrana, a imaju duži životni vek i manju potrošnju energije. To automatski znači da bi OLED paneli postali dostupni širem sloju stanovništva, a kako izgleda zasad, Samsung i LG rade na tome.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji