Influenseri će se naći pod udarom pravosuđa. Francuska privodi kraju zakon koji ima za cilj regulisanje komercijalnih aktivnosti influensera i zaštitu potrošača od moguće prevare ili obmane. Zakon, koji je već odobren u Nacionalnoj skupštini i Senatu, na primer, zabranjuje promociju estetske hirurgije ili sportsko klađenje.
Takođe, ovaj zakon nalaže influenserima da jasno označe ukoliko je njihov sadržaj plaćena reklama, ili da označe fotografije koje su uređivane filterima ili veštačkom inteligencijom. U slučaju kršenja, kazne mogu biti do dve godine zatvora, 300.000 evra ili potpuno zabrana obavljanja njihovog influenserskog posla.
Zakon, koji su sastavili poslanici iz vladajućih i opozicionih stranaka, ima za cilj da suzbije preterivanje u sektoru koji se sve više širi. Objave influensera svakodnevno privlače milione pratilaca, gde im se serviraju saveti o lepoti, putovanjima, preporuke za ulaganje na berzi ili koje kriptovalute da kupe.
Francuski zakonodavci kažu da ova vrsta digitalnog marketinga, zasnovana na “lažno intimnom” odnosu dovodi do “niza zloupotreba prilikom promocije”, piše El Pais.
Influenseri, naglasite da koristite filtere i nema divljih životinja
Novi zakon će zapravo biti dodat postojećem zakonodavstu u zemlji koja strogo reguliše oglašavanje proizvoda poput duvana ili alkohola. Trenutni zakon već zahteva transparentnost u vezi sa komercijalnom prirodnom neke objave, ali novim standardom komercijalne objave influensera, moraju da sadrže naznaku “Oglašavanje”, odnosno “reklama”.
Predlog zakona dodaje i niz novih zabrana. Bilo kakva promocija hirurgije ili “terapijskog odricanja” biće zabranjena, kao i promocija određenih finansijskih proizvoda.
Što se tiče kockanja, biće moguće promovisati kockanje samo na platformama koje zabranjuju maloletnicima da to čine. Takođe će biti zabranjeno prikazivanje divljih životinja kao što su medvedi ili lavovi u influenserske svrhe.
Predlog zakona takođe pruža pravnu definiciju influensera: osoba koja “za naknadu” komunicira “onlajn” sadržajem i time direktno ili indirektno promoviše “robu ili uslugu”. Takođe, definiše aktivnost posrednika između brendova i influensera i navodi da su obe strane odgovorne za ono što se komunicira i da moraju biti regulisane pismenim ugovorima. Influenseri koji borave van Evropske unije moraju imenovati zakonskog predstavnika u EU i moraju imati civilno osiguranje.
Formiraće se tim od 15 agenata koji će pratiti društvene mreže
Svi koji prekrše zakon suočiće se sa kaznama koje mogu biti do dve godine zatvora, dok novčane kazne mogu dostići iznos do 300.000 evra, a mogu se suočiti sa trajnom ili privremenom zabranom – obavljanja svoje komercijalne aktivnosti. Međutim, predlog zakona takođe nameće dodatnu odgovornost platformama, koje moraju imati alate za prijavljivanje nezakonitog sadržaja i delovati po potrebi (zatvaranje naloga, moderiranje sadržaja).
Počevši od septembra, jedno odeljenje Ministarstva privrede će biti odgovorno za praćenje društvenih mreža i odgovaranje na pritužbe. Tim će prvobitno biti sastavljen od 15 agenata. Ministar privrede Bruno Le Mer je 3. maja najavio da je odeljenje već pojačalo kontrolu. Rekao je da je oko 60% od 50 influensera koji su praćeni u prvom kvartalu 2023. Godine, počinilo prekršaje.
Ostalo je još definisati konačan tekst zakona, koji je već izglasan u Nacionalnoj skupštini i Senatu. Zakonodavci se nadaju da će biti usvojen pre leta i da će štititi i potrošače, pretežno mlade osobe i influensere. Vlasti procenjuju da u Francuskoj ima oko 150.000 influensera.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji