Snapchat navodno vredi 20 milijardi, a prihoduje tek nešto više od 3 miliona dolara

Ono što će mnoge iznenaditi je disbalans između prihoda kompanije i njene procenjene vrednosti. Do ovog fenomena često dolazi kada su u pitanju tehnološki startapi

Kompanija Snapchat je objavila finansijske rezultate za 2014. fiskalnu godinu. Ono što će mnoge iznenaditi je disbalans između prihoda kompanije i njene procenjene vrednosti. Do ovog fenomena često dolazi kada su u pitanju tehnološki startapi. Procenjena vrednost kompanije iznosi preko 20 milijardi dolara, ali ona nije u stanju da generiše profit.  Snapchat je izgubio 128 miliona dolara prošle godine, i generisao svega 3 miliona dolara prihoda. Da li će zvučati kao crni humor ako kažemo da je to ipak značajno uvećanje u odnosu na godinu dana ranije, kada nisu generisali nikakav prihod?
Najveći udeo u trškovima su činile plate, te razvoj proizvoda, na koji je utrošeno 47 miliona dolara. Takođe, 13 miliona dolara je potrošeno na „eksterne usluge“. Na marketing je potrošena relativno mala suma od oko milion dolara. Startap nije ni pokušao da generiše prihode sve do oktobra 2014. godine.
452993961.jpg
Mnogi startapi imaju sličnih problema. Pinterest je jedna od kompanija koje muče istu muku, a čuven je i slučaj kompanije Foursquare koja je u prvoj godini generisala samo 2 miliona dolara prihoda. Takođe, treba se setiti da Facebook od mobilnog dela nije generisao nikakve prihode prilikom izlaska na berzu, da bi ovaj segment danas činio većinu njegovog poslovanja. No, neki pokazatelji ne idu na ruku Snapchatu. Oglašivači se žale da Snapchat traži previše novca za svoju publiku, koju prevashodno čine tinejdžeri.
Ukoliko mislite da Snapchat ima problema sa finansiranjem zbog ovakvih pokazatelja, prevarili ste se. Kompanija na svom računu ima 320 miliona dolara u kešu. Dokle god budu trajale podrške investitora, za Snapchat neće biti zime…
Izvor: Business Insider

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi