Ako ste se nadali da će Toyota uskoro isporučiti svoju narednu generaciju baterija za električna vozila sa dometom od preko 1.000 kilometara, imamo loše vesti. Prema izveštaju japanskog Asahi Shimbun-a, Toyota je odložila planove za izgradnju fabrike baterija u Fukuoki, koja je trebalo da započne proizvodnju ovih naprednih baterija do 2028. godine.
Toyota je još pre dve godine najavila seriju revolucionarnih EV baterija koje bi donele veći domet, brže punjenje i niže troškove proizvodnje.
Prva u nizu, nazvana “Performance” baterija, trebalo je da se pojavi 2026. godine, nudeći domet do 800 km i punjenje od 10% do 80% za 20 minuta.
Zatim su bile planirane LFP baterije za masovnu upotrebu sa dometom od 600 km, a potom i “High Performance” litijum-jonske baterije sa impresivnim dometom preko 1.000 km.
Ali sada, kako prenose japanski mediji, izgradnja fabrike u Fukuoki se odlaže, a predsednik kompanije Kodži Sato navodno će posetiti lokalne zvaničnike kako bi ih o tome obavestio.
Zašto odlaganje?
Prema navodima izvora bliskog kompaniji, razlozi uključuju nižu od očekivane potražnju za električnim vozilima i rastuće troškove izgradnje.
Toyota takođe razmatra da odloži lansiranje sledeće generacije električnog Lexus sedana, kako bi osigurala da tehnologija i kvalitet ispune očekivanja kupaca.
Globalni kontekst: dok Toyota čeka, konkurencija juri napred
Opravdanje o slaboj potražnji dolazi u kontrastu sa globalnim trendovima:
- 2024. godine prodato je rekordnih 17+ miliona električnih vozila,
- U prva dva meseca 2025. globalna EV prodaja nastavila je da raste dvocifrenim stopama,
- Toyota bZ4X je u januaru bio najprodavaniji EV u Norveškoj.
U međuvremenu, kineski gigant BYD ne samo da proizvodi pristupačne LFP baterije velikog dometa, već ostvaruje profit prodajući jeftine EV modele — i to sa sopstvenim baterijama, motorima i čipovima.
BYD je prestigao Teslu 2024. godine i prvi put ostvario prihod od preko 100 milijardi dolara, dok Toyota još uvek pokušava da uhvati korak.
Zanimljivo je da Toyota nastavlja sa svojim ulaganjima u SAD-u. Njena fabrika baterija u Severnoj Karolini, vredna 14 milijardi dolara, uskoro će početi sa isporukama baterija. Prema informacijama iz Nikkei-ja, te baterije bi mogle napajati do 400.000 Honda hibrida na američkom tržištu.
Zaključak: Kočnica baš kad je trebalo dodati gas?
Nakon najave potpuno nove linije električnih SUV-ova za Evropu, uključujući i unapređeni bZ4X, mnogi su očekivali da će Toyota konačno ozbiljno zagrabiti u EV tržište.
Međutim, najnovija odlaganja sugerišu opreznu ili čak kolebljivu strategiju – što bi moglo dodatno uvećati jaz između Toyote i konkurenata poput BYD-a i Tesle, koji agresivno inoviraju i šire ponudu.
Ako Toyota ne ubrza ritam, tržište koje je nekada predvodila u inovacijama, mogla bi izgubiti zauvek, piše Electrek.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji