Toyota usporava planove za EV baterije dometa 1.000 km: odložena izgradnja fabrike u Japanu

Toyota odlaže planove za proizvodnju sledeće generacije EV baterija sa dometom od 1.000 km, navodeći nisku potražnju i visoke troškove kao razloge, dok globalni lideri poput BYD-a u međuvremenu nastavljaju da grabe napred.

Toyota usporava planove za EV baterije dometa 1.000 km: odložena izgradnja fabrike u Japanu

Ako ste se nadali da će Toyota uskoro isporučiti svoju narednu generaciju baterija za električna vozila sa dometom od preko 1.000 kilometara, imamo loše vesti. Prema izveštaju japanskog Asahi Shimbun-a, Toyota je odložila planove za izgradnju fabrike baterija u Fukuoki, koja je trebalo da započne proizvodnju ovih naprednih baterija do 2028. godine.

Toyota je još pre dve godine najavila seriju revolucionarnih EV baterija koje bi donele veći domet, brže punjenje i niže troškove proizvodnje.

Prva u nizu, nazvana “Performance” baterija, trebalo je da se pojavi 2026. godine, nudeći domet do 800 km i punjenje od 10% do 80% za 20 minuta.

Zatim su bile planirane LFP baterije za masovnu upotrebu sa dometom od 600 km, a potom i “High Performance” litijum-jonske baterije sa impresivnim dometom preko 1.000 km.

Ali sada, kako prenose japanski mediji, izgradnja fabrike u Fukuoki se odlaže, a predsednik kompanije Kodži Sato navodno će posetiti lokalne zvaničnike kako bi ih o tome obavestio.

Zašto odlaganje?

Prema navodima izvora bliskog kompaniji, razlozi uključuju nižu od očekivane potražnju za električnim vozilima i rastuće troškove izgradnje.

Toyota takođe razmatra da odloži lansiranje sledeće generacije električnog Lexus sedana, kako bi osigurala da tehnologija i kvalitet ispune očekivanja kupaca.

Globalni kontekst: dok Toyota čeka, konkurencija juri napred

Opravdanje o slaboj potražnji dolazi u kontrastu sa globalnim trendovima:

  • 2024. godine prodato je rekordnih 17+ miliona električnih vozila,
  • U prva dva meseca 2025. globalna EV prodaja nastavila je da raste dvocifrenim stopama,
  • Toyota bZ4X je u januaru bio najprodavaniji EV u Norveškoj.

U međuvremenu, kineski gigant BYD ne samo da proizvodi pristupačne LFP baterije velikog dometa, već ostvaruje profit prodajući jeftine EV modele — i to sa sopstvenim baterijama, motorima i čipovima.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

BYD je prestigao Teslu 2024. godine i prvi put ostvario prihod od preko 100 milijardi dolara, dok Toyota još uvek pokušava da uhvati korak.

Zanimljivo je da Toyota nastavlja sa svojim ulaganjima u SAD-u. Njena fabrika baterija u Severnoj Karolini, vredna 14 milijardi dolara, uskoro će početi sa isporukama baterija. Prema informacijama iz Nikkei-ja, te baterije bi mogle napajati do 400.000 Honda hibrida na američkom tržištu.

Zaključak: Kočnica baš kad je trebalo dodati gas?

Nakon najave potpuno nove linije električnih SUV-ova za Evropu, uključujući i unapređeni bZ4X, mnogi su očekivali da će Toyota konačno ozbiljno zagrabiti u EV tržište.

Međutim, najnovija odlaganja sugerišu opreznu ili čak kolebljivu strategiju – što bi moglo dodatno uvećati jaz između Toyote i konkurenata poput BYD-a i Tesle, koji agresivno inoviraju i šire ponudu.

Ako Toyota ne ubrza ritam, tržište koje je nekada predvodila u inovacijama, mogla bi izgubiti zauvek, piše Electrek.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi