Među panelistima konferencije našli su se predstavnici Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo Republike Srbije, Republičke agencije za telekomunikacije, Republičkog zavoda za informatiku i Internet, predstavnici operatera mobilne i fiksne telefonije, kao i brojni učesnici iz Srbije i regiona.
„Izuzetno mi je zadovoljstvo što je Prva Telekom Arena Beograd naišla na veliki odziv učesnika, sponzora i budućih partnera, tako da sa sigurnošću mogu da kažem da smo na ovaj način započeli tradiciju godišnjeg okupljanja telekomunikacijske elite sa ciljem ostvarivanja business to business i business to government saradnje. Oko 150 učesnika konferencije imalo je priliku da razgovara o tome na koji način treba da se unapredi stanje i perspektiva industrije telekomunikacija, kako u Srbiji tako i u regionu“, izjavio je danas domaćin konferencije, gospodin Tomislav Gavazzi, direktor Infoarena Grupe.
Drugog dana konferencije po prvi put se razgovaralo o Nacrtu novog zakona o elektronskim komunikacijama koji treba da zameni sadašnji zakon o telekomunikacijama. Novi zakon će biti harmonizovan sa evropskim standardima i na taj način će mnogo više pažnje biti posvećeno zaštiti korisnika, što će rezultirati oštrijom konkurencijom u industriji telekomunikacija.
Govoreći o akcionom planu za digitalnu televiziju, mr Tatjana Ćitić, odgovorna urednica Digitalnog programa RTS-a, rekla je da „Radio-televizija Srbije ima značajnu ulogu u procesu prelaska sa analognog na digitalno emitovanje programa u Srbiji. U digitalnoj eri RTS će, pre svega, obezbeđivati programske i servisne sadržaje. Upravo zbog toga će buduća društvena uloga i obaveze biti usklađene sa potrebama gledalaca u informacionom društvu. Kao rezultat RTS će razviti novi biznis plan a poslovanje će biti prilagođeno tržišnim trendovima koje diktira digitalna tehnologija“, zaključila je Ćitićeva. U nastavku konferencije, otvorena je jedna od trenutno najinteresantnijih tema iz domena mobilne telefonije – prenosivost brojeva između različitih operatera, koja korisnicima mobilnih usluga omogućava da zadrže svoj broj telefona prilikom prelaska kod novog operatera. Štefan Keler, međunarodni ekspert za propise u oblasti telekomunikacija, izjavio je da svetska iskustva pokazuju da ova usluga direktno utiče na povećanje ukupnog kvaliteta usluga i na povoljnije cene, jer primorava operatere da se mnogo više trude ako žele da zadrže ili povećaju bazu korisnika. On je dodao da postojeća infrastruktura u Srbiji, uz određena ulaganja, za veoma kratko vreme može da podrži efikasnu primenu ovog servisa. Izvor: InfoArena