Volkswagen donosi jeftinije električne automobile uz pomoć kineske tehnologije, ali ne i za američko tržište

Volkswagen planira da lansira pristupačnije EV modele sa LFP baterijama od 2026. godine, čime želi da učini električna vozila dostupnijim širom sveta, ali ne i u SAD

Volkswagen donosi jeftinije električne automobile uz pomoć kineske tehnologije, ali ne i za američko tržište

Volkswagen planira da već od 2026. godine predstavi nove električne automobile po znatno nižim cenama, što bi moglo da pokrene novu fazu popularizacije električnih vozila (EV) u Evropi i drugim delovima sveta. Kako navodi InsideEVs, Sjedinjene Američke Države nisu na listi tržišta za ova vozila.

Ključ ove pristupačnosti leži u novom tipu baterija, umesto litijum-jonskih koje su standard u većini današnjih EV vozila, VW će koristiti litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije.

Šta su LFP baterije i zašto su važne?

LFP baterije imaju manju energetsku gustinu, što znači da po kilogramu skladište manje energije nego klasične litijum-jonske baterije. To može donekle smanjiti autonomiju vozila. Međutim, značajno su jeftinije za proizvodnju, izuzetno su pouzdane i imaju duži životni vek – što ih čini idealnim za vozila niže i srednje klase.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Prvi model koji će koristiti ovu tehnologiju biće Volkswagen ID.2, planiran za 2026. godinu. Nakon toga, kompanija planira da LFP baterije integriše u sve svoje modele na unapređenoj MEB+ platformi.

Više ljudi, više EV-ova

Električni automobili i dalje koštaju više nego njihovi ekvivalenti na benzin, i to pretežno zbog visokih cena baterija. Strategija Volkswagena mogla bi znatno da smanji tu razliku i motiviše širi sloj ljudi da pređe na električni pogon.

Iako pristupačniji, ovi novi modeli i dalje nude standardne benefite koje imaju svi EV-ovi:

  • Ušteda na gorivu, u proseku više od $2.000 godišnje.
  • Manji troškovi održavanja, zahvaljujući manjem broju pokretnih delova.
  • Manje zagađenje, jer ne emituju CO₂ tokom vožnje.

Dok SAD za sada ostaje bez ovih pristupačnijih VW modela, Evropa i Azija bi mogle postati lideri u pristupačnoj elektrifikaciji drumskog saobraćaja. Ukoliko se strategija pokaže uspešnom, pitanje je trenutka kada će se slični modeli pojaviti i na drugim tržištima, piše TCD.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.