Volkswagen planira da već od 2026. godine predstavi nove električne automobile po znatno nižim cenama, što bi moglo da pokrene novu fazu popularizacije električnih vozila (EV) u Evropi i drugim delovima sveta. Kako navodi InsideEVs, Sjedinjene Američke Države nisu na listi tržišta za ova vozila.
Ključ ove pristupačnosti leži u novom tipu baterija, umesto litijum-jonskih koje su standard u većini današnjih EV vozila, VW će koristiti litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije.
Šta su LFP baterije i zašto su važne?
LFP baterije imaju manju energetsku gustinu, što znači da po kilogramu skladište manje energije nego klasične litijum-jonske baterije. To može donekle smanjiti autonomiju vozila. Međutim, značajno su jeftinije za proizvodnju, izuzetno su pouzdane i imaju duži životni vek – što ih čini idealnim za vozila niže i srednje klase.
Prvi model koji će koristiti ovu tehnologiju biće Volkswagen ID.2, planiran za 2026. godinu. Nakon toga, kompanija planira da LFP baterije integriše u sve svoje modele na unapređenoj MEB+ platformi.
Više ljudi, više EV-ova
Električni automobili i dalje koštaju više nego njihovi ekvivalenti na benzin, i to pretežno zbog visokih cena baterija. Strategija Volkswagena mogla bi znatno da smanji tu razliku i motiviše širi sloj ljudi da pređe na električni pogon.
Iako pristupačniji, ovi novi modeli i dalje nude standardne benefite koje imaju svi EV-ovi:
- Ušteda na gorivu, u proseku više od $2.000 godišnje.
- Manji troškovi održavanja, zahvaljujući manjem broju pokretnih delova.
- Manje zagađenje, jer ne emituju CO₂ tokom vožnje.
Dok SAD za sada ostaje bez ovih pristupačnijih VW modela, Evropa i Azija bi mogle postati lideri u pristupačnoj elektrifikaciji drumskog saobraćaja. Ukoliko se strategija pokaže uspešnom, pitanje je trenutka kada će se slični modeli pojaviti i na drugim tržištima, piše TCD.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji