Internet fenomen YouTube je prvi na prestižnoj listi Best Inventions 2006. magazina Time. Za manje od godinu dana je sajt prešao put od ideje razmenjivanja video fajlova do jednog od najpopularnijih imena savremenog interneta, pa i pop kulture. Time tvrdi da je uzrok ovog uspeha pravovremen ulazak na tržište u trenutku ukrštanja i omasovljavanja tri tehnologije. Prva je širenje pristupačnih kamkordera zajedno sa softverom lakim za korišćenje, što omogućava krajnjim korisnicima da sa lakoćom koriste ove uređaje. Druga tehnologija jeste ono što analitičari nazivaju Web 2.0, odnosno omasovljavanje i popularizacija sajtova kao što su MySpace, Wikipedia, Flickr, Digg, a i YouTube, koji se oslanjaju na visok stepen interakcije sa krajnjim korisnicima, što rezultuje time da su sve bolji što ih veći broj ljudi posećuje. Treći napredak predstavlja svojevrsni kulturni obrt, pošto su ljudi sve zainteresovaniji za multimedijalni sadržaj i materijal koji se distribuira preko interneta i lako je dostupan.
Izvor: The Inquirer