YouTuber sa JerryRigEverything kanala, poznati Zack Nelson, pokreće pravne korake protiv giganta iz Hong Konga, kompanije za futrole za mobilne telefone, Casetify.
Kontroverza se vrti oko upečatljivih sličnosti između serije “Inside Out” kompanije Casetify i serije Teardown Zacka Nelsona, rezultata saradnje između JerryRigEverything YT kanala i kompanije za periferne uređaje dbrand.
Zack Nelson, poznat po svom popularnom YouTube kanalu JerryRigEverything, proširio je svoje poslovanje na oblast futrola za mobilne telefone pod brendom Teardown. Ove futrole detaljno imitiraju unutrašnje komponente uređaja, sadržeći skenove visoke rezolucije i pametno postavljene šale i “easter eggs” – vrstu digitalnog vodenog žiga ili “trap street” za identifikaciju neovlašćene reprodukcije.
JerryRigEverything je detaljno ispitao sve sporne imitacije kompanije Casetify
Spor je dospeo u žižu javnosti kada je Nelson primetio da Casetify nudi dizajn koji je izuzetno sličan njegovom. Uprkos tome što je Casetify jedan od najvećih brendova za dodatnu opremu za tehniku, sa preko 25 miliona prodatih futrola godišnje, Nelson i dbrand su odlučili da pažljivo ispitaju sporne imitacije.
Nelson tvrdi da Casetify dizajn ne samo da oponaša seriju Teardown, već sadrži i specifične detalje, kao što su prisustvo dbrand logotipa i reference poput broja 11, koje su bile namerno ugrađene u njegove kreacije. Kontroverza se produbljuje kako Nelson ukazuje na slučajeve gde se čini da je Casetify koristio slike sa veb stranice dbrand-a umesto da vrši originalne skenove.
Kotaku izveštava o Nelsonovim tvrdnjama, ističući da nemaju direktni pristup obema verzijama i mogu se osloniti samo na izjave uključenih strana. Interesantno je da je serija “Inside Out” kompanije Casetify, optužena za imitaciju Teardown-a, misteriozno nestala sa njihove veb stranice.
U odgovoru na optužbe, Casetify je izdao saopštenje u kojem ističe svoju posvećenost originalnosti i priznaje da je pokrenuta istraga u vezi sa autorskim tvrdnjama. Saopštenje takođe otkriva uklanjanje osporavanih dizajna sa svih platformi. Zanimljivo je da je kompanija spomenula DDOS napad koji je poremetio njihovu veb stranicu tokom izbijanja optužbi. Dok negiraju bilo kakvu pretnju podacima korisnika, saopštenje završava neuobičajenim izrazom zahvalnosti za strpljenje i podršku tokom “izazovnog perioda”.
JerryRigEverything, odlučan da transparentno reši situaciju, obećao je da će redovno obaveštavati svoju publiku putem kanala. Nelson, dok preduzima pravne korake protiv Casetify-a, tvrdi da mu cilj nije lična finansijska korist, već da poduči Casetify lekciju putem višemilionskog sudskog spora. Bilo kakav potencijalni dobitak, kako tvrdi, doprineo bi njegovom humanitarnom projektu “The Rig”, usmerenom na terenska invalidska kolica.
Dok se pravna borba odvija, tehnološka zajednica s nestrpljenjem iščekuje rešenje ovog sukoba između kreatora sadržaja i svetskog giganta za proizvodnju dodatne opreme za mobilne uređaje.
Vec je tuzio