Za češljanje dok selo gori - 6000 evra

U MTS-u kažu da cena prenosa podataka u romingu i obračunski interval u najvećoj meri zavise od tarife koju primenjuje inostrani operater čija se mreža koristi te da korisnici sve podatke mogu da dobiju pozivanjem kol centra kompanije ili na njenoj Internet stranici.

- Prilikom zaključivanja ugovora, korisnik se u

U MTS-u kažu da cena prenosa podataka u romingu i obračunski interval u najvećoj meri zavise od tarife koju primenjuje inostrani operater čija se mreža koristi te da korisnici sve podatke mogu da dobiju pozivanjem kol centra kompanije ili na njenoj Internet stranici.

– Prilikom zaključivanja ugovora, korisnik se upoznaje sa odredbom da u mrežama drugih mobilnih operatera poštuje uslove operatora čije usluge koristi, kao i da potom za njih plaća u okviru mesečnog računa za ostale usluge. Prilikom prijave na mrežu drugog operatora, korisnici dobijaju poruku da se celokupan prenos podataka u inostranstvu tarifira prema roming tarifama stranih operatora – kažu u MTS-u, dodajući da tu poruku ne dobijaju korisnici 3G Neta, koji „na displeju računara imaju prikaz mreže koju koriste“. U ovoj kompaniji tvrde da korisnicima kojima zbog prenosa podataka u romingu stigne visok račun, odobravaju plaćanja na rate, ali da ne mogu da ih obaveste o tome da su napravili visok račun dok su u inostranstvu, kako bi mogli da prekinu korišćenje pre nego što potroše još više podataka.

Da tehnički nije izvodljivo da se korisnici u realnom vremenu obaveštavaju o potrošnji dok su u inostranstvu, potvrđuju i druga dva operatera, Telenor i Vip, objašnjavajući da je razlog tome činjenica da podatke o prenosu podataka dobijaju od inostranih operatera sa zakašnjenjem od nekoliko dana. Međutim, to ne sprečava operatere da preventivno deluju i korisnike direktnije unapred obaveste o tome koliko je zapravo visoka cena korišćenja Interneta u inostranstvu, što retko čine.

U Telenoru kažu da korisnike SIM kartica obaveštavaju porukama o tome da su napravili visok račun, ali da u inostranstvu i kada se koriste kartice namenjene specijalno za prenos podataka, to nije moguće i da se podatke o potrošnji korisnika dobijaju tek posle nekoliko dana. U ovoj kompaniji ističu da svi podaci i upozorenja postoje na sajtu Telenora i da „često omogućavaju olakšice u plaćanju“ kada korisnici nesvesno naprave visoke račune u romingu, zbog toga što im se telefon automatski priključio na Internet radi preuzimanja određenih podataka (na primer vremenske prognoze ili sinhronizacije imejla). Upravo zbog toga, ovaj operater je promenio tarifiranje tako da se od sada početni protok zaokružuje na pet kilobajta, umesto na dosadašnjih 100 kilobajta, a nastavak protoka se obračunava kao i do sada.

U Vipu kažu da su imali vrlo malo žalbi korisnika na visoke račune u romingu i da postpejd korisnike prilikom potpisivanja ugovora obaveštavaju o tome da telefoni nekad automatski ažuriraju podatke.

– Dodatno, većina smart telefona u Vip ponudi ima automatski isključenu opciju prenosa podataka u romingu, pa korisnik mora sam dodatno da je aktivira pri čemu telefon izdaje upozorenje o mogućnosti visoke potrošnje – navode u Vipu, dodajući da savesnim platišama izuzetno odobravaju plaćanje na rate u slučaju da naprave visoke račune u romingu.

Izvor: Danas

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi