Od februara 2024. godine, Google će proširiti način praćenja korisnika uvodeći novu praksu zasnovanu na tehnologiji digitalnog otiska prsta. Ova promena dolazi nakon odlaganja ukidanja „kolačića“ i predstavlja izazov za transparentnost i kontrolu privatnosti korisnika. Zakonodavci, uključujući britansku Kancelariju za informacije (ICO), već izražavaju priličnu zabrinutost zbog mogućih posledica po privatnost korisnika.
Šta je digitalni otisak prsta?
Digitalni otisak prsta omogućava identifikaciju uređaja i korisnika putem kombinacije informacija o hardveru, softveru i signalima sa mreže. Za razliku od kolačića, ovaj način praćenja ne zavisi od podataka koji se mogu lako obrisati, poput lokalne memorije u pregledačima. Zbog toga ga je mnogo teže prepoznati i blokirati ovu vrstu praćenja, čak i za korisnike koji svesno koriste alate za zaštitu privatnosti.
Zašto Google uvodi ovu promenu?
Google tvrdi da su nove tehnologije za zaštitu privatnosti (PETs) omogućile razvoj sigurnijeg načina za oglašivače da ciljaju korisnike na različitim platformama. Ova promena dolazi kao odgovor na fragmentaciju oglasnog prostora i tržišta, posebno sa porastom pametnih televizora, konzola i streaming usluga. Prema Google-u, digitalni otisak prsta omogućava bolje merenje efikasnosti kampanja i povezivanje sa relevantnom publikom.
Kritike regulatora i stručnjaka za privatnost
ICO i drugi regulatorni organi smatraju da ovaj pristup smanjuje kontrolu korisnika nad njihovim podacima. Na primer, opcija “obriši sve podatke sa sajta” u pregledačima neće imati efekta na digitalni otisak prsta, što znači da će organizacije moći da ponovo identifikuju korisnike bez njihovog znanja.
Regulatori upozoravaju kompanije da digitalni otisak prsta mora biti zakonito i transparentno implementiran. Bilo kakva zloupotreba može rezultirati sankcijama, s obzirom na to da ovakva praksa već izaziva sumnju kao potencijalno kršenje osnovnih prava korisnika na privatnost.
Ova promena dodatno komplikuje debatu o praćenju na internetu i dolazi u trenutku kada se očekuju promene usled pravnog spora Ministarstva pravde SAD sa Google-om. Korisnici su sada suočeni sa izazovom da bolje razumeju i kontrolišu nove oblike praćenja na uređajima i platformama koje koriste.
Iako Google obećava da će postaviti nove standarde odgovorne upotrebe podataka, skeptični regulatori i stručnjaci za privatnost, upozoravaju da bi ovaj potez mogao značiti manje transparentnosti i veću manipulaciju podacima korisnika. Ovo je dodatni razlog da korisnici pažljivo biraju pretraživače i prilagode podešavanja na svim svojim uređajima kako bi zaštitili svoju privatnost, piše Forbes.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji