Samo deset ili čak manje godina deli nas od toga da veštačka inteligencija u realnom vremenu generiše svaki piksel u igrama, kaže Džensen Huang, izvršni direktor kompanije Nvidia koja prednjači u razvoju grafičkih i AI čipova.
Nakon svog velikog nastupa na ovogodišnjoj GTC konferenciji, na kojoj je inače predstavljen i najmoćniji AI čip na svetu, Huang je odgovarao i na pitanja novinara u vezi sa budućnošću veštačke inteligencije u gejmingu.
„Mislim da skoro za sve u tehnologiji, S kriva nije duža od jedne decenija kada postaje istinita, praktična i bolja. Naravno, ChatGPT nije samo praktičan, već sad je bolji. Za deset godina, nalazite se na drugom kraju te S krive. Za pet godina od sada, verovatno ste baš u sredini u kojoj se sve menja u realnom vremenu i svi primećuju da se nešto dešava. Da li smo sada već dve godine u toj desetogodišnjici – verovatno . I zato bih rekao da će u narednih pet do deset godina, to biti slučaj“, objašnjavao je Džensen Huang svoju viziju, piše Wccftech.
Iz ove izjave vidi se da on ima očigledno prilično optimističan pogled u poređenju sa svojim kolegom Brajanom Katanzarom, potpredsednikom Nvidia Odeljenja za primenjeno istraživanje dubokog učenja i čovekom koji stoji iza DLSS (Deep learning super sampling) tehnologije. Pre otprilike pola godine, Katanzaro je procenio da bi DLSS 10 mogao da pruži potpuno neuronsko renderovanje.

On je, za razliku od Huanga rekao da ne veruje da će AI graditi igre na način na koji samo napišete pasus o pravljenju sajber-pank igre i onda iskoči nešto jednako dobro kao što je Cyberpunk 2077.
„Mislim da će recimo, DLSS 10 u dalekoj budućnosti biti potpuno neuronski sistem renderovanja koji će na različite načine komunicirati sa platformama za pravljenje igara i zbog toga će biti uzbudljiviji i lepši“, rekao je on tada.
Važno je napomenuti da je Nvidia DLSS 1.0 lansiran u februaru 2019, dok je 2.0 verzija objavljena oko godinu dana kasnije, a 3.0 tek dve i po godine kasnije. U tom slučaju, možda će biti potrebno i više od deset godina da stignemo do DLSS 10. Međutim, uzevši u obzir Huangove reči, verovatno je da nam ova kompanija sprema nešto revolucionarno što će očigledno ubrzati ovaj proces.
Svakako da je Nvidia jasno posvećena dugoročnim planovima u vezi sa veštačkom inteligencijom, počevši od njenih gejming aplikacija pa sve do računskih akceleratora, i da je tehnološka revolucija u ovom polju na pragu.