“Kažu da će sledeća generacija konzola biti poslednja, a ja svakako verujem u to“, izjavio je Ajsner. “Poslednja (generacija konzola) je stara skoro 10 godina u pogledu tehnologija. Kako vreme odmiče, dobra stvar u vezi cloud gejminga je da će biti sve bolji iz godine u godinu. Jedan od razloga zašto u nju ulažemo je taj što vidimo da se danas suočava sa nekim problemima, ali svi su rešivi i mi se krećemo u pravom smeru. Internet protok ide gore, dok cena servera ide dole.“ Iskustvo će postepeno biti sve bolje i bolje, do trenutka kada će, mislim, cloud gejming postati dominantan način igranja igara.“
Šta je Nvidia GeForce GRID?
GeForce GRID tehnologija je predstavljena u maju, kao odgovor Nvidia-e na strimovanja igara. Ono što ovaj proizvođač grafičkih čipova želi da postigne zvuči prilično neverovatno, gotovo nemoguće. Naime, Nvdia želi da u skorijoj budućnosti ne samo smanji latenciju, odnosno lag u cloud igrama, već da je spusti na nivo ispod 10 ms – vreme potrebno da slika preko HDMI kabla “doputuje“ do monitora / HDTV uređaja. Ovo u teoriji znači da bi GeForce GRID brže isporučivao igre nego što to radi PC ili konzola, a pritom bi omogućio da ih igramo bilo kom uređaju povezanom na internet (laptop i HDTV pre svega).
GRID je zapravo sistem koji čine “ultra-low-latency“ tehnologija strimovanja , cloud grafičkog softvera i servera sa dve grafičke karte bazirane na poslednjoj, Kepler arhitekturi. Nvidia tvrdi da je jedna GRID jedinica u stanju da igru paralelno isporučuje kroz osam zasebnih kanala (strimova), što vidi kao atraktivno rešenje za cloud gejming provajdere.
Izvor: VenturBeat / NVIDIA GeForce GRID