Microsoft je ranije ove godine predstavio svoju viziju budućnosti gaminga kroz novu eru Xbox AI, predvođenu modelom veštačke inteligencije pod nazivom Muse. I dok je u početku delovalo da je reč o eksperimentalnom projektu unutar Microsoft Research-a, sada je svima koji koriste Copilot omogućeno da se upoznaju sa Muse-om kroz igrivu, AI-generisanu verziju legendarne pucačine Quake II.
Radi se o tehnološkom demou unutar inicijative Copilot for Gaming, u kojem je Quake II rekonstruisan pomoću veštačke inteligencije i može se igrati direktno iz internet pregledača. Verzija je, naravno, veoma osnovna neprijatelji su zamućeni, interakcije ograničene, a i samo trajanje igranja je vremenski ograničeno od strane Microsofta.
Ipak, reč je o značajnom koraku napred. Dok je Muse AI ranije demonstriran u rezoluciji od 300 x 180 piksela pri 10 fps, novi demo radi na mnogo upotrebljivijem frejmrejtu i u rezoluciji od 640 x 360. I dalje je to daleko od pune igre, ali dovoljno da se nasluti potencijal.
Cilj Muse modela je da pomogne developerima u bržem prototipisanju igara. Kada je model predstavljen u februaru, Microsoft je najavio da istražuje kako bi AI mogao da unapredi klasične igre baš poput Quake II i prilagodi ih savremenom hardveru.
„Možete zamisliti svet u kojem modeli mogu učiti kako funkcionišu stare igre pomoću video i gameplay podataka, bez potrebe da originalni engine radi na originalnom hardveru,“ izjavio je izvršni direktor Xbox divizije, Fil Spenser. „Govoreći o očuvanju igara, ovakvi modeli nude ogroman potencijal da se nasleđe starih igara sačuva i učini dostupnim na modernim platformama.“
Prethodno je Muse bio treniran na igri Bleeding Edge, a sada je jasno da se učenje proširuje i na druge naslove. Microsoft najavljuje još ovakvih kratkih AI igrivih iskustava putem Copilot Labs, a tu je i nova funkcija u razvoju Copilot kao gejming trener. Ideja je da AI asistent u realnom vremenu prati igru koju igrate i pruža savete, uputstva i pomoć, funkcija koja će prvo biti dostupna korisnicima u okviru Windows Insider programa, kroz Copilot Vision.
Ako su Muse i Quake II samo početak, svet igara bi uskoro mogao ući u potpuno novu eru gde se klasici oživljavaju, a novi naslovi kreiraju uz pomoć veštačke inteligencije, piše The Verge.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji