Microsoft tvrdi da je svaki uređaj koji posedujete Xbox

Microsoft-ova najnovija marketinška kampanja za Xbox ističe da je Xbox više od konzole - bilo da je to vaš PC, pametni TV, ručni uređaj ili mobilni telefon, svaki uređaj može biti Xbox

Microsoft tvrdi da je svaki uređaj koji posedujete Xbox

Najnoviji marketinški potez Microsoft-a za Xbox ističe prodajnu tezu da je Xbox široka platforma i ekosistem, a ne samo brend za konzole. U njemu kompanija tvrdi da je praktično svaki uređaj koji posedujete Xbox. U pitanju je pažljivo sročena kristalizacija onoga što Xbox već godinama pokušava da postigne.

“Bilo da imate Xbox konzolu, PC, Samsung Smart TV, ručni uređaj, mobilni telefon, Amazon FireTV Stick ili čak Meta Quest, imate Xbox”, glasi opis novog YouTube videa pod nazivom “Ovo je Xbox”. Ova rečenica to sažima: “Zapravo, verovatno sada ovo čitate upravo sa Xboxa.”

Kratki, šaljivi kviz povezan sa kampanjom to dodatno naglašava, ističući pristup i prednosti svake od ovih platformi. “ASUS ROG Ally X i drugi ručni gejming uređaji nude prenosiv način za strimovanje igara sa Game Pass Ultimate”, na primer. Isto tako, “Xbox aplikacija na Windows PC-u može magično transformisati lične računare u Xboxe.” Čak i “vaš omiljeni mobilni uređaj može postati praktični, džepni Xbox.” I tako dalje.

Ovo nije dramatična promena u poruci za Xbox, ali se čini kao posebno glasno odbacivanje tradicionalnog modela konzole. Ranije ove godine, sa otkrivanjem partnerstva za Fire TV Game Pass, Xbox je ponosno izjavio da “nije potrebna konzola”. Vrlo doslovno redefinisanje onoga što kvalifikuje kao Xbox čini se kao sledeći logičan korak u tom procesu, čak i ako bi neki dugogodišnji fanovi platforme mogli biti razočarani što vide da je prisustvo konzole razvodnjeno kao neizbežna posledica.

Prošle godine, šef Xboxa Fil Spenser je otvoreno rekao da Microsoft ne pokušava da “nadmaši konzolu”, Sony-u čiji je PS5 dosledno nadmašio Xbox Series X|S u prodaji konzola nove generacije, ili Nintendu, koja je postigla izvanredan uspeh delimično time što se ne bori u istoj areni vrhunskog hardvera (i što je ključno, objavljivanjem više dobrih sopstvenih igara nego bilo ko drugi).

Mobilni uređaj takođe može postati praktični, džepni Xbox.

U međuvremenu, Spenser je nedavno rekao da nema “crvenih linija” u pogledu toga koje Xbox igre mogu doći na PlayStation, ostavljajući vrata otvorenim da praktično bilo šta napusti ekskluzivnost i postane multiplatformsko, prateći putanju Xboxa u celini.

Istovremeno, Spenser je više puta naglasio da Xbox ne napušta hardver. On kaže da će naredna generacija Xboxa “poštovati ulaganja koja su ljudi napravili” u platformu tokom godina. Sve ovo postavlja delikatan balans između umirivanja starih fanova i privlačenja ljudi koji odjednom imaju Xbox u svom džepu.

Microsoft želi da dopre do igrača na svim platformama i želi da vas ubedi da ekran ispred vas upravo sada može služiti kao Xbox, ali i dalje očigledno želi konzolu na koju može ukazati kao glavni uređaj. Čak razvija i ručni Xbox uređaj.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Ovaj marketinški potez služi više kao koristan podsetnik nego bilo šta drugo. Microsoft ne odustaje od hardvera, ali ne daje prioritet svom na račun drugih. Xbox se i dalje bavi konzolama, ali sve više na isti način na koji se Valve bavi ručnim PC uređajima sa Steam Deckom: ne stvarajući platformu, već uvodeći svoj sopstveni uređaj u trku.

U istom duhu, Xbox je spreman da prodaje svoje igre na drugim platformama—uključujući PlayStation, svog glavnog konkurenta u prostoru konzola—uglavnom zato što vidi veću vrednost u prodaji dodatnih kopija tih igara, koje su napravile sve kompanije koje je kupio za milijarde, nego u privlačenju igrača na Xbox konzole korišćenjem ekskluzivnosti kao mamca. (Naravno, Xbox igre su takođe dostupne na PC-u.)

Jednostavno rečeno, Xbox softver je odavno prerastao Xbox hardver, a ovaj marketinški potez to odražava. Čak je i Game Pass doživeo usporavanje rasta. Bez brzog rešenja za svoju bazu instaliranih konzola na vidiku, Microsoft sve više gleda dalje od konzola kako bi proširio svoju publiku i, polako ali sigurno, promenio svoj identitet, što redovno dovodi do više opcija za igrače. Kako se njegove ekskluzive smanjuju i kako tvrdi da je Xbox svuda, izazov za Microsoft će biti jasno definisanje i komunikacija tog novog identiteta, uz istovremeno ubeđivanje tih igrača da Xbox ima stvari koje ne mogu dobiti nigde drugde, piše GamesRadar.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi