Ne zavaravajte se, Frame Generation u igrama nije zamena za dobar hardver u računaru

Tehnologija generisanja dodatnih kadrova u igri ili poznatija pod terminom Frame Generation, poboljšava performanse, ali ima svoja ograničenja

Ne zavaravajte se, Frame Generation u igrama nije zamena za dobar hardver u računaru

Generisanje dodatnih kadrova u igrama, donosi značajna poboljšanja pri visokim vrednostima frejmrejta u igrama (60+ FPS), ali zahteva snažan hardver kako bi pružilo najbolje rezultate. NVIDIA tvrdi da RTX 5070 uz ovu tehnologiju može dostići performanse RTX 4090, ali u praksi i dalje važi pravilo da za vrhunske performanse morate platiti visoku cenu. 

Kako funkcioniše generisanje kadrova? 

Algoritam generisanja uzima dva stvarna kadra i interpolira dodatni kadar između njih pomoću veštačke inteligencije. Kvalitet generisanog kadra zavisi od originalnog rendera – ako su izvorni kadrovi čisti i detaljni, dodatno kreirani kadar će biti uverljiviji. 

Veći broj stvarnih kadrova omogućava algoritmu da stvori bolje rezultate. Udvostručavanje sa 120 na 240 FPS daje glatku animaciju, dok sa 15 na 30 FPS generisani kadrovi ne donose značajno poboljšanje. NVIDIA RTX 40-serija koristi hardverski akcelerator optičkog toka za generisanje DLSS kadrova, dok AMD-ova AFMF 2 tehnologija funkcioniše na softverskom nivou. 

Ograničenja i problemi 

Iako generisanje kadrova povećava FPS, ne daje osećaj pravih kadrova. U brzim igrama, poput *Starfield*-a, mogu se primetiti artefakti i nejasni detalji. Takođe, ova tehnologija ne rešava problem malog FPS-a – potreban je stabilan broj stvarnih kadrova kako bi interpolacija bila efikasna. 

Jedan od najvećih problema je input lag. Testovi pokazuju da generisanje može dodati između 30 i 80 ms kašnjenja, što je značajan problem za takmičarske igre brzog tempa. Iako tehnologije poput NVIDIA Reflex 2 i AMD Anti-Lag pomažu, ne mogu u potpunosti eliminisati kašnjenje. 

Dakle, generisanje dodatnih kadrova može biti prilično korisna opcija za stariju generaciju grafičkih karti, ali je i dalje ograničeno kvalitetom osnovnog FPS-a. Za kompetitivne igre nije idealno zbog povećanog kašnjenja na reakcije komandi, dok za single-player naslove može doneti poboljšanja ako je osnovni FPS stabilan, detaljnije o ovoj temi možete pročitati na How-to-Geek.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi