Jedna era u istoriji PlayStation konzole definitivno je okončana sa PlayStation 3 konzolom. Naime, PlayStation 4 konzola će imati x86 kompatibilan hardver. Postoji više objašnjenja za to. U odnosu na razdoblje razvoja PlayStation 3 konzole, Sony se u vreme razvoja PlayStation 4 konzole našao u velikoj finansijskoj krizi, koja i danas traje. Čini se da je prošlo vreme u kome su pojedine kompanije mogle da opravdaju projekte kao što je to bio slučaj sa kompanijama IBM, Sony i Toshiba za Cell procesor. Sony je želeo minimalan rizik i trošak kada je reč o hardveru za PlayStation 4 konzolu. Međutim, finansijski aspekt razvoja konzole nije jedino objašnjenje. Drugo, čini se mnogo veće objašnjenje, jeste olakšan razvoj softvera za x86 platformu. Raniji način razvijanja igara za PlayStation platformu u današnjem vremenu postao je neodrživ. Sony je svestan da se igre sada nalaze na raznim platformama, kao i da ima mnogo indie programera i manjih izdavačkih kuća, čije igre mogu da budu veoma značajne. Sony je x86 platformom želeo da smiri sve strasti koje su ukazivale da je programiranje za PlayStation 3 skupo i teško. Sony nije precizirao detalje hardvera konzole, osim da će PS4 imati 8 GB RAM-a, te da će grafika imati DDR5 i da će se koristiti “frizirana” PC arhitektura.