Prvi utisci: Total War: Shogun 2

Total War serijal se kao legendarni teškaš strateškog žanra i ove godine sprema za invaziju na naše računare. U pitanju je serijal koga se neiskusni stratezi već godinama plaše, dok mu se oni drugi klanjaju. Ovog puta rat se vraća tamo gde je i počeo - u XVI vek, u podeljenu zemlju izlazećeg sunca koju pustoše ratovi zaraćenih klanova. Mi smo bili u prilici da probamo igru, pa želimo da vam pre zvaničnog izlaska i detaljnog opisa, damo uvid u ono što možete da očekujete…Kao prvo, trebalo bi napomenuti da je za Shogun 2 još jednom zadužen Creative Assembly, tim koji se dobrim delom sastoji od ljudi koji su radili na začetniku serijala, odnosno od ekipe zadužene za prvu Shogun igru

Milan Jović Već nakon prvih par minuta igranja, dobili smo jasnu sliku da je ovo daleko više od grafički osvežene verzije originala.Kako je u pitanju miks potezne i strategije u realnom vremenu, sve aktivnosti vezane za ekspanziju carstva, regrutovanje vojske i odnose sa susednim provincijama, vodićete u pravom Civilization stilu, odnosno u potezima na detaljnoj mapi u potpunosti renderovanoj u tri dimenzije. Redizajnirani interfejs sada veliki deo poklanja agentima – plaćenim profesionalcima poput nindži i monaha koji mogu biti od velike koristi. Tako nindžu možete poslati da sabotira neprijateljsku armiju koja se bliži vašim kapijama, tako što će im zatrovati hranu i vodu, što će odložiti napad i dati vam taman dovoljno vremena da se pripremite. Nakon nekoliko odigranih poteza, dobićete prvu poruku o tome da je neki vaš rođak postao punoletan, što znači da je pravo vreme da mu dodelite neku od funkcija upravljanja carstvom, kao što su briga o zalihama, finansijama, tehnološkom napretku i druge.  

RPG komponenta igre se ogleda u takozvanom “Mastery of the Art” sistemu trošenja iskustvenih poena zarađenih u bitkama ili uspešnim vođenjem carstva, a sve preko dva zasebna stabla karata. Jedno stablo donosi različite beneficija vašim generalima, agentima i jedinicama, dok se drugo fokusira na pogodnosti koje se odnose na efikasnije upravljanje carstvom. Kada dođe vreme da se ukrste sablje, umesto kompjuterskog kalkulisanja ishoda bitke, sami možete sesti u sedlo generala, kada će vas dočekati enormna bojna polja sa stotinama jedinicama na horizontu. Ako ne želite da da gubite vreme raspoređujući trupe pre početka bitke, tu je nekoliko predefinisanih formacija poput guske, zmaja i tigra na primer. Sve jedinice su i sada prikazane u dnu ekrana u vidu stilizovanih karata, ali njihova karakteristična imena (iz očiglednih razloga) mogu predstavljati mali problem u početku.  

Svako jedinica ima po nekoliko specijalnih sposobnosti koje je poželjno, pa čak i neophodno pametno koristiti u bitkama. Tako su na primer yari ashigaru kopljanici vrlo efikasni protiv konjice, naročito kada oforme odbrambeni kvadrat, sa kopljima koja štrče po njegovim obodima. Tu je brza i laka konjica, idealna za gonjenje i brzo masakriranje neprijatelja koji se povlači. Generali takođe igraju bitnu ulogu, pa njihovo preživljavanje u određenoj meri može olakšati buduće bitke, naročito ako poseduju moć da motivišu svoje trupe i eventualno preokrenu ishod borbe.  

Same bitke su vrlo fluidne, sa taktikama koje se (kao i sve ostalo) poprilično razlikuju od onih koje su koristile evropske zemlje iz ovog perioda, pa je ovaj aspekt još jedno osveženje koje Shogun 2 donosi. Doba dana, vremenski uslovi i konfiguracija terena mogu imati presudan uticaj na tok i ishod bitaka. Već par godina u nazad, neizostavni element serijala su i pomorski okršaji. Tako ćete vodama Pacifika upravljati brzim, malim i okretnim višenamenskim brodovima, idealnim za presretanje velikih i tromih transportera, koji postaju prilično ranjivi kada ih zaspete vatrenim strelama. Brodovi srednje veličine nemaju jaku vatrenu moć, ali su zato odlični za privlačenje i iskrcavanje posade na neprijateljska plovila.  

Dalekoistočna kultura je sama po sebi je vrlo karakteristična i distinktivna, a dizajneri su se potrudili da to iskoriste kako bi nas oduvali kulturološkim šokom koji Shogun 2 donosi. Svaki element i detalj na ekranu prosto odiše motivima Feudalnog Japana, a tu je i čitava enciklopedija pojmova i svega onoga što može da vas interesuje o istoriji ove nacije. Prilično unapređen endžin omogućava do sada neviđeni nivo detalja, gde se svaki pojedinačni vojnik unutar jedinice razlikuje po nekim sitnim, ali vidljivim detaljima. Samurajske veštine, potezi i umiranje vojnika su propraćeni neverovatno fluidnim animacijama, pa je pravo uživanje posmatrati bitku iz najbliže perspektive. Interesantan je podatak da Creative Assenbly tvrdi da je igra u stanju da prikaže do 56 hiljada jedinica na mapi, što zvuči neverovatno, ali nema razloga da im ne verujemo.

Treba spomenuti da sve to teče prilično glatko na najvišim detaljima na konfiguraciji sa Core 2 Duo procesorom na 3,6 GHz, 4GB RAM-a, GTX 460 grafičkom kartom sa 1 GB memorije i poslednjim sertifikovanim drajverima. Jedini veći problem sa kojim smo se susreli je pucanje igre ili grafičke anomalije koje se javljaju kada u postavkama stoji Shader Model 5.0 (DirectX 11), pa smo bili prinuđeni da ovu opciju spustimo na 4.1 verziju (DirectX 10.1). Takođe, odabir AA moda je bio zaključan u meniju, a Depth of Field efekat je zamućivao kompletnu scenografiju, pa smo i taj efekat bili prinuđeni da isključimo. Zamerku bi uputili i iritirajuće dugim učitavanjima između nivoa i nakon svake promene grafičkih podešavanja, pa se nadamo se da će finalna verzija koda biti malo utegnutija i da će pomenuti problemi biti otklonjeni.  

Kada sve viđeno uzmemo u obzir, kao i činjenicu da će igra dolaziti sa unapređenim multiplayer modom, masivnom kampanjom i čak deset igrivih klanova od kojih svaki koristi drugačiju taktiku, nema sumnje da će Shogun 2 biti dostojna svog imena. Datum izlaska: 15. mart, 2011 Platforme: PC Žanr: Strategija Izdavač: SEGA Razvojni tim: Creative Assembl Minimalni hardverski zahtevi: Procesor: 2 GHz Intel Dual Core / 2.6 GHz Intel Single Core ili AMD ekvivalent (sa SSE2) RAM: 1GB (XP), 2GB (Vista / Windows7) Grafička karta: 256 MB sa podrškom za DirectX 9.0c / shader model 3.0 Minimalna rezolucija: 1024×768 HDD: 20GB Preporučeni hardverski zahtevi: Procesor: Intel Core i5 ili AMD ekvivalent RAM: 2GB (XP), 4GB (Vista / Windows7) Grafička karta: AMD Radeon HD 5000/6000 sa podrškom za DirectX 11 / nVidia ekvivalent Minimalna rezolucija: 1280×1024 HDD: 20GB  

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi