Shuhei Yoshida, popularni PlayStation izvršni direktor i jedna od najuticajnijih figura u industriji video igara poslednje tri decenije, objavio je da će napustiti Sony Interactive Entertainment 15. januara 2025. godine. Ovaj potez označava kraj gotovo 32-godišnje karijere u kompaniji koju je započeo početkom 1993. godine, dok je prva PlayStation konzola još bila u razvoju.
Poznat među prijateljima i fanovima jednostavno kao “Shu”, Yoshida je bio jedno od najprepoznatljivijih lica PlayStation brenda. Tokom svoje karijere u Sonyju, služio je kao veza sa izdavačima trećih strana, producent prvih ekskluzivnih naslova, a proveo je preko deceniju kao predsednik SIE Worldwide Studios — tadašnjeg naziva za internu grupu PlayStation studija. U svojoj poslednjoj ulozi, vodio je Sony’s Indies Initiative, gde je strastveno promovisao igre manjih razvojnih timova.
Yoshida je poznat po svom entuzijazmu prema indie igrama i često je bio u centru pažnje medija dok je promovisao rizičnije projekte, poput PlayStation VR-a. Njegova energična i prijateljska priroda učinila ga je omiljenim likom na sajmovima industrije video igara, gde je neumorno podržavao nove ideje, delio selfije sa fanovima, perspektivnim developerima, industrijskim legendama, pa čak i suparničkim izvršnim direktorima. Takođe je učestvovao u legendarnom Sonyjevom trolovanju Microsoftovih planova za digitalno vlasništvo igara na Xbox One tokom E3 sajma.
Simbolički značaj odlaska Yoshide iz Sony-a je teško preceniti
Njegova popularnost bila je tolika da su ga developeri iz studija Capybara učinili igrivim likom u PlayStation verziji svoje igre Super Time Force Ultra, gde je koristio svoj pametni telefon da ispaljuje tvitove i emotikone u obliku srca.
Iako je bio efektivno sklonjen sa vodeće pozicije nakon restrukturiranja Sony Interactive Entertainmenta 2019. godine, kada je Hermen Hulst iz Guerrilla Gamesa preuzeo ulogu šefa PlayStation Studios, Yoshida je nastavio da prati svoju strast kroz rad sa indie developerima. Njegova smanjena uloga možda je bila manje uticajna, ali je ostala u skladu sa njegovim ličnim interesovanjima.
Simbolički značaj njegovog odlaska teško je preceniti. Kao neko ko se pridružio timu Kena Kutaragija pre izlaska prve konzole, Yoshida je personifikacija istorije PlayStation brenda. Bio je prvi ne-inženjer u tom timu, značajno doprinoseći oblikovanju PlayStation identiteta i koncepta onoga što bi PlayStation igra trebalo da bude. Kao producent, potpisao je neke od najznačajnijih ranih PlayStation igara, uključujući Crash Bandicoot, Gran Turismo i Ape Escape. Kao predsednik Worldwide Studios, nadgledao je izlazak revolucionarnih naslova poput The Last of Us, Journey i rimejka God of War.
Njegova uloga kao šarmantnog, pristupačnog predstavnika brenda možda se činila sporednom, ali je učinila mnogo na humanizaciji često rezervisanog Sonyja i povezivanju kompanije sa fanovima. Njegov odlazak otvara pitanje da li će taj kreativni i avanturistički duh nastaviti da živi u novom Sonyju bez njega. Ipak, igre poput Astro Bot, koje zahvaljuju Jošidi u svojim end-kredit sekvencama, daju nadu da će njegov uticaj trajati.
Shuhei Yoshida je bio — i uvek će biti — duša PlayStationa. Dao je glas ljubavi brenda prema video igrama i radio na ujedinjenju Sonyja sa ostatkom industrije u zajedničkom cilju zabavljanja ljudi i pomeranja granica umetnosti. Njegov odlazak označava kraj jedne ere, i njegova zamena će biti izuzetno težak zadatak, piše Polygon.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji